Orange Polska już po raz siódmy znalazła się w prestiżowym gronie spółek o najwyższych standardach społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Indeks RESPECT, którego celem jest popularyzowanie strategicznego myślenia o społecznym zaangażowaniu firm, publikowany jest raz w roku przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. W siódmej edycji Indeksu znalazły się dwadzieścia trzy spółki, które wdrażają zasady CSR. By się w nim znaleźć, nie wystarczy fakt prowadzenia przez
spółkę akcji społecznych, czy działań filantropijnych. Uczestnicy Indeksu muszą wykazać, że zasady CSR realizują zarówno na poziomie budowania strategii biznesowej, jak i w codziennej praktyce.
Orange Polska znalazła się w Indeksie za efektywne zarządzanie społeczną odpowiedzialnością i strategiczne podeście do społecznej odpowiedzialności biznesu.. Dzięki dialogowi z klientami, regulatorem, pracownikami, organizacjami pożytku publicznego oraz wieloma innymi podmiotami, firma na bieżąco aktualizuje swoją wiedzę na temat potrzeb i oczekiwań otoczenia i by móc brać je pod uwagę w ramach przedsięwzięć biznesowych. Jest przykładem jak prowadzić biznes odpowiedzialnie i wspierać budowę społeczeństwa informacyjnego.
– Cieszy mnie bardzo, że udaje nam się sprostać wysokim wymaganiom i po raz kolejny znaleźć się w tym szacownym gronie. Obecność w RESPECT Index oznacza, że nasze wysiłki idą w bardzo dobrym kierunku. CSR staje się częścią naszej kultury organizacyjnej, odgrywa istotną rolę w zarządzaniu firmą. Stąd decyzja o cyklicznym raportowaniu CSR, dialogu z interesariuszami i intensywnej komunikacji. Wiemy, że nasze otoczenie społeczne tego od nas oczekuje. Z chęcią, ale też z poczuciem odpowiedzialności, podejmujemy nowe wyzwania w tym obszarze – powiedział Bruno Duthoit, prezes Orange Polska.
Giełdowy indeks RESPECT działa od listopada 2009 roku, to pierwszy w Europie Środkowej i Wschodniej indeks spółek giełdowych działających w sposób odpowiedzialny społecznie. Projekt jest realizowany przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie we współpracy z partnerami zewnętrznymi.