Rusza kampania „Tydzień z Internetem”, która w tym roku stawia sobie za cel przybliżanie różnorodnych możliwości internetu i nowych technologii, szczególnie tych potrzebnych do poruszania się po rynku pracy i planowania ścieżki zawodowej. Partnerami kampanii są Orange Polska i Fundacja Orange. Między 23 a 29 marca w całym kraju organizowane będą spotkania pokazujące ciekawe i praktyczne możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii, zwłaszcza dla tych osób, które z nich do
tej pory nie korzystały.
W kampanii uczestniczą m.in. wolontariusze z Orange Polska, którzy w szkołach, bibliotekach i świetlicach będą uczyć dzieci, młodzież i seniorów, jak korzystać z internetu w sposób bezpieczny i z pożytkiem. Motywem przewodnim wszystkich spotkań będzie selfie – autoportret wykonywany z trzymanego w ręku aparatu lub telefonu komórkowego W konkursie „Kreatywne selfowanie” można wygrać m.in. smartfony ufundowane przez Orange.
– Internet daje ogromne możliwości ale samo zapewnienie dostępu do globalnej sieci to nie wszystko. Równie ważna jest edukacja cyfrowa, pokazywanie roli jaką internet może pełnić w upowszechnianiu dostępu do wiedzy, kultury, wyrównywaniu szans życiowych i edukacyjnych. Pokazanie, jak korzystać z tego narzędzia nie tylko biernie, ale twórczo, zmieniając swoje otoczenie na lepsze. Orange Polska od lat buduje zasięg internetu, także w białych plamach, gdzie nikt inny nie chce inwestować. Staramy się być również przewodnikiem po cyfrowym świecie. W ten sposób mamy realny wpływ na poprawę jakości życia Polaków – powiedział Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor Komunikacji Korporacyjnej i CRS w Orange Polska a zarazem prezes Fundacji Orange.
Orange dba o cyfrową edukację już od najmłodszych lat, w ramach programu „Edukacja z internetem” zapewnia dostęp do sieci na preferencyjnych warunkach prawie 10 tys. placówek, w których uczy się 4 miliony dzieci.
W małych miejscowościach i wsiach działa 50 Pracowni Orange – multimedialnych świetlic wyposażonych w komputery i bezpłatny dostęp do internetu. Funkcjonują jako centra lokalnych aktywności, do których ludzie przychodzą rozwijać swoje cyfrowe kompetencje. Łącznie korzysta z nich ok 250 tys. osób.
Podobną rolę spełniają biblioteki, zwłaszcza w niewielkich miejscowościach. Orange Polska dostarcza bezpłatnie internet ponad 3 tys. bibliotek. Organizuje także zajęcia z bezpiecznego korzystania z internetu dla dzieci i młodzieży oraz szkolenia dla seniorów. Kontakt z siecią w bibliotekach miało już ponad 5 mln osób, znaczna ich część po raz pierwszy.
Program grantowy Akademia Orange zapewnia wsparcie organizacjom pozarządowym, instytucjom kultury i placówkom oświatowym, które łączą pasję do działania z młodymi ludźmi z otwartością na nowe technologie. Dzieci uczą się w nich przez doświadczenie – tworzą medialaby, interaktywne murale, wirtualne mapy, teledyski, remiksy, animacje. Tym samym zdobywają cyfrowe umiejętności, które dziś wspierają realizację ich pasji, a w przyszłości pomogą im odnaleźć się na rynku pracy. Już ponad 20 tysięcy dzieci i młodzieży ma za sobą takie cyfrowe eksperymenty.