„Raport społecznej odpowiedzialności Orange Polska 2013” zdobył główną nagrodę w 8. edycji konkursu „Raporty Społeczne”. Doceniono go za wyjątkową klarowność prezentacji misji społecznej firmy oraz wzorcową formę przedstawienia działalności CSR przez Orange Polska. Podkreślono także zaangażowanie interesariuszy w proces przygotowania raportu.W konkursie Raporty Społeczne przyznawane są nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.
W tegorocznej edycji jury główne, dziennikarskie, internauci oraz Ministerstwo Gospodarki wybierali najlepsze raporty spośród zgłoszonych 31 publikacji. Głównymi kryteriami oceny i wyboru raportów są kompletność, wiarygodność i komunikacja. „Raport społecznej odpowiedzialności Orange Polska 2013” najlepiej spełniał te kryteria.
Publikacja Orange Polska została przygotowana wg międzynarodowych standardów raportowania GRI (Global Reporting Initiative) i poddana weryfikacji zewnętrznego audytora.
Nowością w tegorocznym Raporcie był udział internautów, którzy w ramach dyskusji na blogu korporacyjnym (www.blog.orange.pl) decydowali o wyborze treści i formy. Projekt graficzny nagrodzonego raportu przygotowała Agencja Reklamowa ArtGroup
Oprócz Orange w tegorocznej edycji konkursu nagrody otrzymały również firmy – Lubelski Węgiel Bogdanka S.A, Energa SA oraz Tauron Polska Energia SA.
Organizatorami konkursu są Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC oraz SGS. To inicjatywa mająca na celu upowszechnianie idei odpowiedzialnego biznesu, zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i zaangażowania społecznego, skierowana do firm i organizacji publikujących raporty ze swojej aktywności w tych obszarach. Pierwsza edycja konkursu odbyła się w 2007 roku.
Patronami konkursu są Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Gospodarki, Federacja Konsumentów oraz Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.