Orange Polska zajął 1. miejsce w X Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Jest to zestawienie największych spółek w Polsce, ocenianych pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). W tej edycji rankingu Orange zdobył najwyższą od 10 lat punktację. Ranking powstaje na postawie wyników ankiety, która co roku jest modyfikowana, w odpowiedzi na zmiany zachodzące na rynku, trendy i wyzwania społeczne w kraju i na świecie.
Pytania dotyczą pięciu obszarów: odpowiedzialne przywództwo, zaangażowanie społeczne, komunikacja z interesariuszami, innowacyjność społeczna oraz odpowiedzialne zarządzanie. Poszczególnym odpowiedziom przypisana jest określona liczba punktów. Za weryfikację prawidłowości uzyskanych odpowiedzi oraz ustalanie wyników Rankingu odpowiada firma Deloitte. Organizatorami rankingu są Dziennik Gazeta Prawna, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma better.
– Orange Polska uczestniczy w Rankingu Odpowiedzialnych Firm od samego początku, systematycznie podnosząc jakość zarządzania społeczną odpowiedzialnością. W tej edycji rankingu Orange zdobywa dotąd nieosiągalny dla nikogo w ciągu dziesięciu lat poziom 99 proc. maksymalnej punktacji. To najlepszy przykład dojrzałego i poważnego podejścia do coraz szybciej rosnących oczekiwań społecznych wobec roli biznesu i liderów biznesu w społeczeństwie – tak wyniki komentuje współtwórca Rankingu, prof. Bolesław Rok z Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych, Akademii Leona Koźmińskiego.
To kolejna w ostatnich dniach nagroda dla Orange Polska za działania z zakresu społecznej odpowiedzialności. 17 maja br. firma otrzymała nagrodę Złoty Listek CSR. Listki CSR to wyróżnienie przyznawane przez tygodnik „Polityka”, który od 5 lat sprawdza firmy pod względem społecznej odpowiedzialności biznesu.
Dodatkowo redakcja i firma Deloitte, która jest partnerem tego rankingu, przyznały 3 Super Listki CSR, dla firm, które we wszystkich edycjach otrzymały najwyższe wyróżnienie, czyli Złoty Listek. Wśród nagrodzonych Super Listkiem CSR znalazł się też Orange Polska.
Bardzo doceniamy przyznanie nam prestiżowych nagród CSR. Są dla nas poważnym zobowiązaniem do jeszcze większego wysiłku. Wierzymy bowiem mocno, że nie tylko same cele biznesowe, ale również drogi do nich prowadzące są po prostu bardzo ważne – tak o przyznanych wyróżnieniach mówi Konrad Ciesiołkiewicz, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej i CSR Orange Polska.
Orange Polska przyjął nową strategię społecznej odpowiedzialności na lata 2016 – 2020. Strategia jest odpowiedzią firmy na wyzwania ekonomiczne, społeczne i ekologiczne naszego kraju. Każdy z tych obszarów oznacza konkretne zobowiązania dla całej firmy i poszczególnych jednostek w perspektywie najbliższych kilku lat. Firma wywiera także wpływ na polską gospodarkę. Skala inwestycji w ultraszybki internet światłowodowy i mobilny (LTE) sprawia, że przyczyniają się one do wzrostu produkcji, konsumpcji, zatrudnienia i wpływów do budżetu, a w dłuższej perspektywie zwiększą potencjał rozwojowy kraju.