Niedawno Fundacja Orange przygotowała Politykę ochrony dzieci i wspólnie z ekspert(k)ami podjęła temat podmiotowości i praw dziecka w dyskursie publicznym. Wierzymy, że to sprawa ważna również dla innych firm! Mówiąc o społecznej odpowiedzialności firm i zarządzaniu wskaźnikami ESG, coraz większą wagę przykładamy do łańcucha wartości. Patrzymy kompleksowo na to, jak firma współpracuje z innymi organizacjami i społecznościami. Analizujemy, co „wchodzi” do firmy – wykorzystanie zasobów, relacje z dostawcami itp., czyli tzw. upstream
i co z niej „wychodzi” – tzw. downstream – co dzieje się z jej produktem czy usługą dalej. Jako odpowiedzialna firma powinniśmy dokładać należytej staranności, aby prawa człowieka były respektowane w całym naszym łańcuchu wartości.
Przygotowując w Orange politykę praw człowieka zwróciliśmy uwagę na prawa dziecka. Jako biznes często oferujemy produkty czy usługi, których użytkownikami są najmłodsi. Dzieci pojawiają się w naszej komunikacji marketingowej czy reklamowej i są jej odbiorcami. W ramach programów zaangażowania społecznego współpracujemy z wieloma organizacjami pozarządowymi, które działają przede wszystkim na rzecz dzieci.
Czy jesteśmy pewni, że na każdym etapie naszych działań prawa dziecka są respektowane? Jak dbamy o wizerunek dziecka w naszej komunikacji marketingowej? Czy mamy pewność, że w organizacji, którą wspieramy czy sponsorujemy, dzieciom nie dzieje się krzywda i są w niej bezpieczne?
Aby odpowiedzieć sobie na te pytania chcemy w ramach Forum Odpowiedzialnego Biznesu wspólnie z ekspert(k)ami opracować Zasady respektowania praw dziecka dla firm.
Zapraszamy do współpracy w ramach Forum Odpowiedzialnego Biznesu wszystkie przedsiębiorstwa i organizacje, które chcą razem działać na rzecz upowszechniania wiedzy i dobrych praktyk związanych z prawami dziecka.