Trwająca od ponad roku sytuacja pandemiczna uczy nas, że coraz większe znaczenie dla naszego życia ma jakość dostępnych usług telekomunikacyjnych. Pokazuje to rosnąca liczba pomiarów wykonywanych z wykorzystaniem mechanizmu certyfikowanego przez Prezesa UKE – PRO Speed Test. Jest on dostępny od 1 grudnia 2018 r. i pozwala nie tylko sprawdzić szybkość posiadanej usługi, ale dochodzić swoich praw, jeśli dostawca nie wywiązuje się z umowy.
– Cieszymy się z tego wyniku, bo to rezultat wielu lat pracy. Tylko w ostatnich 4 latach zainwestowaliśmy w rozwój sieci mobilnej grubo ponad miliard złotych. Sieć LTE Orange jest dostępna dla niemal całej populacji kraju, rozpoczęliśmy też budowę 5G – ostatnio nasze #hello5G zawitało do Lublina. Stale prowadzimy prace związane z poprawianiem jakości naszej sieci, modyfikujemy to jak korzystamy z zasobów częstotliwości aby dać Wam jak najlepszą usługę w komórkach. Dziś blisko 10 tys. stacji z agregacją zapewnia dostęp do jeszcze szybszego internetu w komórkach niemal 86% populacji Polski. Niemal połowa, bo ponad 4,2 tys. obiektów, obsługuje wszystkie 4 częstotliwości LTE. A przed nami kolejne sieciowe wyzwania – chociażby aukcja 5G i budowa tej sieci w docelowych pasmach. Będzie się działo – informuje Wojtek Jabczyński rzecznik prasowy Orange.