Klienci, którzy korzystają z usługi Orange Smart Care zgłaszają uszkodzenia smartfonów średnio co 9,3 min. Od początku tego roku to już prawie 22 tys. zgłoszeń. Aż 90 proc. dotyczy wyświetlacza, ale w takich przypadkach często uszkodzeniu ulegają także inne elementy telefonu. Niecałe 10 proc. to kłopoty wynikające z zalania wodą. Ochrona telefonu – to się płaca. Posiadacze Orange Smart Care mogą spać spokojniej, bo nie zapłacą za naprawę morza pieniędzy. Klient oszczędza średnio ok. 1000 zł na naprawie.
No dobrze, ale ile trzeba zapłacić za usługę? Niedużo. Miesięcznie to 11,99 zł lub 15,99 zł. Szczegóły i różnice między wariantami znajdziecie tutaj. Co istotne Orange Smart Care obejmuje ochroną nie tylko telefon zakupiony w Orange.
Według badania firmy Kantar przeprowadzonego na zlecenie Digital Care:
- 46% wszystkich użytkowników co najmniej raz doświadczyła uszkodzenia smartfona, z czego mniej niż połowa (43%) decyduje się na naprawę;
- 45% uszkodzeń ma miejsce w domu;
- 80% dotyczy zbitego wyświetlacza;
- Koszty wymiany stłuczonego wyświetlacza czasami przekracza 70% ceny nowego smartfona.
Szybkie naprawy
Na koniec kilka liczb dotyczących punktu szybkich napraw, który znajduję się w Orange Smart Store w warszawskim Sezamie. Przed pandemią korzystało z niego średnio 185 klientów miesięcznie, obecnie (okres od marca 2020 do kwietnia 2021) średnia to 104 klientów. Naprawiając telefon zamiast kupować nowy, pomaga chronić nasze środowisko. Warto o tym pamiętać.