Orange wprowadza nowe reguły gry i stawia na ciągły nabór startupów do programu Orange Fab. W nowej formule programu, spotkania ze startupami będą odbywać się co dwa miesiące. Pozwoli to na lepszą współpracę i konsultowanie opracowywanych rozwiązań z biznesem oraz bieżącą ocenę możliwości ich wdrożenia w Orange. Orange Fab jest programem akceleracyjnym dla startupów dysponujących dojrzałym produktem – poszukujących szans na jego komercyjne wdrożenie w kraju i na rynkach międzynarodowych
– Już po raz piąty wysyłamy do środowiska startupowego zaproszenie do współpracy z Orange Polska w ramach Orange Fab. Dotychczasowe edycje programu dały nam wiedzę, jak współpracować ze startupami i dzięki temu możemy elastycznie reagować na ich potrzeby. W nowej formule stawiamy na większą dynamikę – częstsze spotkania z przedsiębiorcami i szybką ocenę rozwiązań pod kątem wdrożenia. Jestem przekonany, że takie podejście zaowocuje udaną współpracą z wieloma partnerami – powiedział Piotr Muszyński, wiceprezes Zarządu ds. Strategii i Transformacji Orange Polska.
Orange Fab jest programem akceleracyjnym dla startupów dysponujących dojrzałym produktem – poszukujących szans na jego komercyjne wdrożenie w kraju i na rynkach międzynarodowych. W pierwszej fazie programu, Orange Fab poszukuje startupów głównie z obszaru IoT (Internet Rzeczy), posiadających m.in. rozwiązania wizualizujące i integrujące obiekty lub aplikacje z danymi gromadzonymi i przetwarzanymi na platformie IoT Orange. Prócz tego, w Orange Fab mile widziani są twórcy innowacyjnych rozwiązań w zakresie Customer Experience, Sztucznej Inteligencji, Big data, E-handlu oraz Rozszerzonej i Wirtualnej Rzeczywistości, Cyberbezpieczeństwa, Automatyzacji procesów, Fintech i Blockchain. Pierwsze spotkanie dla startupów, które zgłoszą się do kolejnej edycji programu planowane jest na 27 października br.
Zrealizowane dotychczas edycje programu zaowocowały udaną współpracą i wdrożeniami wielu rozwiązań rozwijanych przez partnerów w ramach programu, np.:
- Wandlee – wdrożenie chatbota obsługującego za pośrednictwem Messengera klientów Orange Polska i Nju Mobile
- Applica – wykorzystanie sztucznej inteligencji do automatyzacji procesów biznesowych wymagających semantycznej analizy tekstu
- Tutlo – udostępnienie pracownikom platformy do nauki języków obcych i konwersacji online
- Quantron – z którym Orange Polska współpracowało przy projekcie nowoczesnych lamp miejskich wykorzystujących API Smart City.
Wszyscy uczestnicy programu Orange Fab mogą liczyć na miejsce do pracy w przestrzeni FabLab powered by Orange, dostęp do infrastruktury światłowodowej i radiowej operatora, bezpośredni kontakt z inwestorami, mentorami i ekspertami Orange Polska, a także ekosystemem startupowym w Polsce. Prócz tego, mogą bezpłatnie brać udział w ważnych wydarzeniach branżowych, m. in. Viva Technology w Paryżu i zyskać pomoc w wejściu na rynki międzynarodowe, w krajach, w których działa Grupa Orange.
Orange Fab, akcelerator startupów stworzony przez Orange, ma już ugruntowana pozycję wśród najlepszych programów tego typu. Podczas czterech poprzednich edycji, do programu zgłosiło się ponad 580 startupów z Polski i Europy Wschodniej. Spośród nich, ponad 100 zaprezentowało swój produkt przed menadżerami Orange. Do finałów zakwalifikowały się w sumie 23 startupy. Poza Polską, Orange Fab jest prowadzony w Izraelu, Japonii, Korei Płd., Tajwanie, Hiszpanii, Francji, Senegalu, Kamerunie, Belgii i Luksemburgu, Jordanii i USA. Program sponsorowany przez Orange Polska stale się rozwija. Współpracuje ze znaczącymi podmiotami na rynku, m.in. Deloitte, czy Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna, a ponadto rozbudowuje sieć kontaktów w Europie Środkowej i Wschodniej.