Druga edycja Green Accademy, w partnerstwie z Collegium Civitas, właśnie się zakończyła. Kolejni pracownicy Orange Polska będą teraz w praktyce wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju i zmian klimatycznych. W ubiegły weekend, 25-ciu pracowników Orange Polska ukończyło z sukcesem roczne studia podyplomowe. Pogodzenie obowiązków zawodowych z wymaganiami na studiach nie było łatwym wyzwaniem, szczególnie, że wykładom towarzyszyły liczne prace zaliczeniowe.
Jednak coś w tym jest, że im więcej mamy obowiązków tym większa determinacja, by udało się zdać za pierwszym podejściem.
Roczny program
W programie znalazły się tematy związane z trendami biznesowymi, psychologią, produkcją i handlem, jak i zielonej polityki, strategii marki zaangażowanej, czy edukacji społecznej. We wszystkie tematy ciekawie wprowadzali słuchaczy polscy i zagraniczni eksperci GA – od analityków po badaczy i praktyków z wieloletnim doświadczeniem zawodowym.
Studia umożliwiły uczestnikom zdobycie kompleksowej wiedzy o zrównoważonym rozwoju i ESG – kluczowej dyscyplinie dla działania i rozwoju wszystkich firm, niezależnie od sektorów. Absolwenci GA zatem w naturalny sposób stają się mentorami czy coachami podległych im zespołów bądź struktur. Bo rozumienie kontekstu i różnorodnych praktyk zrównoważonego rozwoju jest istotnym elementem sukcesu dla budowania strategii zrównoważonego rozwoju w firmie oraz jej skutecznego wdrażania.
Hackatonowe wyzwanie
Ostatnim zadaniem, wieńczącym roczny udział w studiach był hackaton z bardzo konkretnym zadaniem do realizacji czyli szkolenie #OrangeGoesGreen 3.0. Uczestnicy podzieleni na grupy mieli przygotować scenariusze szkoleń na jeden z 4 tematów: o dezinformacji klimatycznej, indywidulanym śladzie węglowym, ciemnej stronie urządzeń oraz bioróżnorodności w biznesie. Dzięki wspólnej pracy studenci pogłębili swoją wiedzę na dany temat, co zaowocowało rewelacyjnym przygotowaniem prezentacji. Komisja uznała zatem, że każdy ze scenariuszy warto wdrożyć jako kolejne szkolenie w Orange Polska, a nie tylko jeden wybrany.
Scenariusze zakładały ciekawe formy m.in. mechanizm gry planszowej, filmiki z ekspertami, dialogi bohaterów z wcześniejszych edycji, a nawet analizę opinii użytkowników dotychczasowych szkoleń.
Na samym hackatonie pojawiło się jeszcze dodatkowe zadanie (zgodnie z regułami każdego hackatonu) – grupy miała przygotować plan promocji z harmonogramem, narzędziami, tak aby zachęcać i motywować pracowników Orange do realizacji szkolenia.