Internet i telefonia komórkowa są Polakom niezbędne . Zdecydowana większość polskich konsumentów dokonało w ostatnim roku cięć w wydatkach, ale to właśnie internet i telefonia komórkowa są dobrami, na których najrzadziej oszczędzamy – wynika z raportu Ericsson ConsumerLab. Według badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Ericsson aż 91% konsumentów w Polsce dokonało cięć w domowym budżecie w co najmniej jednym z obszarów.
– Nie ograniczanie wydatków na internet pokazuje, że dostęp do sieci jest dla Polaków podstawową potrzebą, którą zaspokajają w pierwszej kolejności. Gdy spojrzymy na wykorzystanie serwisów internetowych, okazuje się że Polacy są niezwykle zaawansowani w korzystaniu z internetu na urządzeniach stacjonarnych. W ciągu najbliższego roku te nawyki powinny również uwidocznić się w korzystaniu z urządzeń mobilnych – powiedział Urban Nyblom – Senior Advisor w Ericsson ConsumerLab.
W ciągu ostatniego roku najczęściej Polacy decydowali się oszczędzać na jedzeniu w restauracjach, wyjściach ze znajomymi, odwiedzaniu miejsc związanych z rozrywką, ale także na wydatkach wakacyjnych. Ponadto, 96% Polaków przyznało, że stosuje strategie zakupowe by zoptymalizować wydatki.
Niemal połowa polskich konsumentów zgadza się, że obecnie jest dobry czas by poczekać. Tylko jeden na pięciu respondentów twierdził, że trwa dobry czas do robienia zakupów.