czwartek, 21 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Pandemia ukształtowała nowe zachowania w sieci – nową normalność

    Zobacz również

    Konsumenci do 2025 roku dodadzą do swoich aktywności wykonywanych online średnio 2,5 nowej usługi. Czas spędzany przez konsumentów online wzrośnie do 2025 roku średnio o dziesięć godzin w tygodniu. Nowy raport konsumencki sporządzony przez Ericsson (NASDAQ: ERIC) przewiduje, że tendencja do przenoszenia zasadniczych elementów codziennego życia do sieci – zapoczątkowana przez globalną pandemię Covid-19, pozostanie istotna dla ludzi z całego świata długo po przeminięciu pandemii.

    - Reklama -

    Raport Ericsson ConsumerLab pt. The Future Urban Reality zawiera istotne spostrzeżenia dotyczące tego, co w przekonaniu konsumentów będzie się działo po pandemii aż do roku 2025.

    Raport ten opiera się na równoważnych opiniach 2,3 mld konsumentów z 31 rynków i przewiduje, że konsumenci nie tylko będą nadal wykonywać rutynowe aktywności – takie jak praca zdalna, e-nauka, e-zdrowie i internetowe zakupy spożywcze – online, ale jeszcze dodadzą do nich średnio 2,5 nowej usługi. Autorzy raportu przewidują, że zamiast tego konsumenci będą priorytetowo traktować przeznaczanie czasu wolnego na podróże, praktykowanie mindfulness oraz spędzanie czasu z przyjaciółmi i rodziną.

    Przewiduje się, że gdy nowa norma stanie się rzeczywistością, konsumenci będą spędzać w sieci średnio o dziesięć godzin w tygodniu więcej. Zmiana ta prawdopodobnie zmniejszy też lukę pomiędzy umiarkowanymi i zaawansowanymi użytkownikami usług online, ponieważ więcej użytkowników zaczęło podczas pandemii wprowadzać więcej usług online do swojego codziennego życia.

    Zeynep Ahmet, Starszy Analityk, ConsumerLab, Ericsson Research, mówi: – Podczas pandemii technologie informatyczno-komunikacyjne stały się kluczowymi sposobami radzenia sobie z wieloma aspektami życia codziennego. Nasze najnowsze ustalenia sugerują, że sytuacja ta stanie się „nową normą” i będzie utrzymywać się w przyszłości. Ten trend może pomóc konsumentom skoncentrować się na ważnych elementach życia – takich jak spędzanie większej ilości czasu z bliskimi lub prowadzenie zdrowszego trybu życia. Zarówno sieci mobilne, jak i starania mające na celu zwiększenie włączenia cyfrowego, jako czynniki wspierające nowe zwyczaje w zakresie aktywności online, będą odgrywać kluczową rolę w budowaniu elastycznych, otwartych i równych społeczeństw przyszłości.

    Kluczowe wnioski płynące z raportu:

    • Do 2025 roku wszelkie rutynowe aktywności będzie można realizować online: jeden na dwóch konsumentów spodziewa się skorzystać z możliwości e-nauki w celu rozwijania swoich umiejętności. Ponad połowa konsumentów na świecie uważa, że wszystkie ich aktywności rozrywkowe będą odbywać się online. Ponad jedna trzecia konsumentów będzie w przyszłości zamawiać zakupy spożywcze głownie online.
    • 64% konsumentów spodziewa się podwyższonego poziomu stresu w społeczeństwie: ponad trzech na pięciu konsumentów wierzy, że utrzymanie odpowiedniego dochodu będzie wymagało łączenia kilku prac. Jednocześnie siedmiu na dziesięciu konsumentów spodziewa się, że będzie prowadzić zdrowszy tryb życia.
    • Wygoda zwiększy się kosztem prywatności: choć 75% konsumentów przewiduje, że życiem w 2025 roku będzie kierować wygoda, siedmiu na dziesięciu spodziewa się również, że będzie trzeba zwracać większą uwagę na bezpieczeństwo i prywatność w sieci.
    • Lokalne zakupy wzmocnią swoją pozycję: po części ze względu na kwestie ochrony środowiska, połowa konsumentów na całym świecie spodziewa się, że w ramach nowej normy będzie kupować więcej produktów wytwarzanych lokalnie.
    • Połowa konsumentów wyraża obawy w związku ze zmianą klimatu, a jednocześnie 67% zamierza przeznaczać więcej wolnego czasu na podróże: choć większość konsumentów uważa, że dostępne powinny być bardziej zrównoważone opcje podróży, tylko jeden na trzech twierdzi, że w przyszłości powstrzyma się od lotów samolotem w przypadku podróży w celach rozrywkowych.
    • Do 2025 roku czas spędzany online zwiększy się średnio o 10 godzin tygodniowo: zależność od platform online będzie zgodnie z oczekiwaniami utrzymywać się również po pandemii, a konsumenci przewidują, że do 2025 roku średnio dodadzą 2,5 usługi do swojej codziennej aktywności online. Podkreśla to znaczenie włączenia cyfrowego dla zapewniania równości i elastyczności w ramach „nowej normy”.
    ŹródłoEricsson
    guest
    0 Comments
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...