Pasażerowie Emirates podróżujący do USA wkrótce zyskają dostęp do Wi-Fi, telefonii komórkowej i usługi Live TV na pokładzie, nawet podczas lotu na wysokości 12 km nad biegunem północnym i kołem podbiegunowym. Linie Emirates są światowym liderem w dziedzinie usług telekomunikacyjnych na pokładzie – każdy samolot przewoźnika ma dostęp do sieci Wi-Fi oraz rozmów telefonicznych i SMS. Jednak w czasie lotów do USA, których trasa często przebiega nad strefą polarną, pasażerowie
niejednokrotnie tracą dostęp do sieci nawet na cztery godziny. Wynika to z faktu, że satelity zapewniające połączenie na pokładzie są w większości geostacjonarne, tj. umieszczone nad równikiem, w związku z czym anteny samolotu nie są w stanie wykryć sygnału satelity na dalekiej północy ze względu na krzywiznę Ziemi.
Partner linii Emirates Inmarsat wkrótce rozwiąże ten problem, lokując dwie satelity na orbicie eliptycznej, tym samym zapewniając zasięg nad biegunem północnym do 2022 roku.
Nowe satelity zapewnią także dostęp do usługi Live TV, dzięki czemu pasażerowie Emirates będą mogli oglądać wiadomości lub mecze na żywo w strefie polarnej. Live TV znajduje się obecnie na pokładzie 175 samolotów Emirates, w tym we wszystkich Boeingach 777 i wybranych Airbusach A380.
– To dla nas wspaniała wiadomość. Dzięki temu linie Emirates pozostaną najlepszym przewoźnikiem pod względem jakości usług telekomunikacyjnych na pokładzie na wszystkich trasach na całym świecie. Od wielu lat w ścisłej współpracy z firmą Inmarsat i naszymi dostawcami nieustannie podnosimy jakość usług telekomunikacyjnych i cieszymy się, że możemy podnieść ją po raz kolejny, wykorzystując nowe technologie i infrastrukturę – powiedział Adel Al Redha, wiceprezes i dyrektor operacyjny linii Emirates.
– Firma Inmarsat może poszczycić się owocną współpracą z liniami Emirates, zapewniając przewoźnikowi odpowiednią łączność na całym świecie, zarówno w kokpicie, jak i na pokładzie. Cieszymy się, że możemy kontynuować tę tradycję, dynamicznie rozbudowując naszą sieć satelitów Global Xpress (GX). Tylko w zeszłym miesiącu zwiększyliśmy przepustowość sieci dzięki pięciu dodatkowym ładunkom użytecznym, w tym dwóm nowym satelitom pokrywającym północne szerokości geograficzne i obszar arktyczny. Doskonale wpisuje się to w potrzeby linii Emirates, które po raz kolejny miały istotny udział w naszej decyzji o rozszerzeniu sieci – skomentował Philip Balaam, prezes Inmarsat Aviation.
W ciągu miesiąca linie Emirates rejestrują przeciętnie ponad 1 mln połączeń z pokładowym Internetem bezprzewodowym, co świadczy o popularności usługi wśród pasażerów.
Usługa Wi-Fi jest dostępna na pokładzie wszystkich samolotów Emirates. We wszystkich klasach pasażerowie otrzymują bezpłatny pakiet 20 MB danych lub nielimitowany dostęp do komunikatorów na 2 godziny, dzięki czemu mogą pozostać w kontakcie z rodziną i przyjaciółmi. Członkowie programu lojalnościowego Emirates Skywards mogą liczyć na dodatkowe korzyści w zależności od poziomu członkostwa i klasy rezerwacyjnej, w tym bezpłatny dostęp do Wi-Fi w klasie pierwszej lub biznes.
Linie Emirates nieustannie inwestują w poprawę przepustowości na pokładzie, modernizując infrastrukturę internetową swojej floty. Emirates wyróżniają się pod względem innowacyjności, jeśli chodzi o usługi telekomunikacyjne i rozrywkę pokładową. Przewoźnik jako pierwszy umożliwił korzystanie z telefonu komórkowego na pokładzie w 2008 r. i zamontował ekrany telewizyjne w każdym fotelu we wszystkich samolotach swojej floty w 1992 r. Obecnie linie mogą poszczycić się jedną z najbogatszych i najnowocześniejszych ofert rozrywki i usług telekomunikacyjnych na pokładzie. W wielokrotnie nagradzanym systemie rozrywki pokładowej Emirates ice pasażerowie znajdą ponad 4 tys. kanałów, w tym przeszło 1 000 filmów z całego świata. W przyszłości ta niezwykle urozmaicona oferta będzie nadal rozszerzana, zapewniając podróżującym liniami Emirates jeszcze większy wybór.