Wiodący dostawca na rynku usług płatniczych dla e-commerce, PayU, wdrożył Visa Mobile – kolejną innowacyjną metodę płatności online, dzięki której e-konsument sprawnie zapłaci za zakupy podając swój numer telefonu i potwierdzając transakcję na smartfonie. Płatność Visa Mobile to również rozwiązanie, które poprzez wygodę użytkowania ma potencjał, by zredukować liczbę porzucanych koszyków, co może przełożyć się na wzrost sprzedaży w e-sklepach.
Globalne badanie „Visa Back to Business”1 pokazało, że konsumenci szczególnie doceniają w zakupach internetowych wygodę (47%), mniejsze ryzyko kradzieży (38%) i łatwość użytkowania (37%). Z myślą o tych potrzebach Visa, jeden ze światowych liderów płatności cyfrowych, stworzyła Visa Mobile. Rozwiązanie to pozwala na płatność numerem telefonu, a jednocześnie korzystanie ze wszystkich możliwości i pełnej ochrony, jakie niesie płacenie kartami Visa.
– Coraz większa popularność zakupów online wiąże się z rosnącymi oczekiwaniami konsumentów również wobec metod płatności. Aż ¾ polskich e-konsumentów kupuje przez smartfon i oczekuje rozwiązań łatwych do obsługi na kilkucalowych ekranach2. Visa Mobile w PayU to odpowiedź m.in. na tę potrzebę – mówi Katarzyna Prus-Malinowska, Head of Product Management CEE, PayU GPO.
Aby korzystać z nowego rozwiązania, należy dodać kartę płatniczą do aplikacji Visa Mobile lub aktywować ją w aplikacji banku3, który zintegrował swój system z systemem Visa Mobile. Płatność Visa Mobile dostępna jest aktualnie w aplikacjach mobilnych banków ING Bank Śląski i Nest Bank oraz w Bankach Spółdzielczych SGB, które wydają karty Visa, a także w SGB-Banku SA. Podczas zakupów online należy wybrać spośród opcji płatności ikonę Visa Mobile, wpisać numer telefonu i potwierdzić transakcję na smartfonie. Po dodaniu karty w Visa Mobile pojawi się ona automatycznie w portfelu Click to Pay.
– Za Visa Mobile, stoi tokenizacja. Token w płatnościach zastępuje dane karty, zamieniając je w skomplikowany szyfr. Każdy token jest unikatowy – niemożliwy do odczytania i wykorzystania przez oszustów. Do każdej karty Visa może być stworzonych wiele tokenów, każdy z nich jest unikalny i można z niego korzystać wyłącznie w aplikacji lub na urządzeniu, na którym został zapisany – mówi Igor Zacharjasz, dyrektor ds. rozwiązań dla kanałów cyfrowych w dziale rozwoju produktów w Europie Środkowo-Wschodniej, Visa.
– To pokazuje, że technologia, którą dziś mamy w swoim zasięgu ma potencjał, by zrewolucjonizować handel. Visa kładzie fundamenty pod ewolucję wartości – nie chodzi już tylko o „transformację cyfrową”, ale o połączenie świetnych pomysłów i innowacji ze skalą w jakiej działamy, aby odblokować nową wartość dla ludzi, firm i gospodarek – dodaje.