ank Pekao S.A. wprowadza kolejne udogodnienia w płatnościach mobilnych dla swoich klientów – BLIK w PeoPay. Od 12 czerwca 2018 roku, bankowość mobilna Banku Pekao S.A. zostanie uzupełniona o nową formę transakcji bezgotówkowych: BLIK. Po płatnościach zbliżeniowych telefonem w technologii HCE oraz potwierdzaniu transakcji metodą biometryczną jest to kolejne praktyczne udogodnienie dla klientów banku.
Dzięki kodom BLIK w aplikacji PeoPay, klienci Banku Pekao S.A., będą mogli bez konieczności sięgania po kartę lub gotówkę, płacić za zakupy w terminalu POS w każdym z 290 000 sklepów w całym kraju, w sklepach internetowych oferujących płatność BLIK, a w końcu bezprowizyjnie wypłacać gotówkęz 19 000 bankomatów w całej Polsce (w tym z ponad 1720 bankomatów Banku Pekao S.A.). Ponadto do końca tego roku zostanie wprowadzona możliwość dokonywania przelewu na numer telefonu do innego użytkownika BLIK.
–W dzisiejszych czasach klienci oczekują od swojego banku czegoś więcej niż dobrej oferty handlowej: atrakcyjnych kredytów czy korzystnie oprocentowanych lokat. Klient oczekuje stałego, szybkiego, wygodnego i bezpiecznego dostępu do swoich pieniędzy. Dlatego wprowadzenie funkcji BLIK do aplikacji PeoPay było po prostu naturalnym krokiem w rozwijaniu naszej oferty – powiedział Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności.
Uruchomienie funkcji BLIK w aplikacji PeoPay będzie niesłychanie proste. Klienci już posiadający aplikację PeoPay powinni zaktualizować aplikację – po aktualizacji na ekranie ich smartfonów pojawi się informacja o możliwości włączenia funkcji BLIK. W przypadku nowych klientów banku otwierających konto i pobierających aplikację, opcja BLIK pojawi się automatycznie w aplikacji PeoPay.
Funkcja płatności BLIK zostanie udostępniona na wszystkich telefonach, na których działa aplikacja PeoPay (smartfony z system Android i iOS).
BLIK jest bezpieczną formą płatności. Przy każdej transakcji BLIK konieczne jest wygenerowanie w aplikacji PeoPay jednorazowego kodu, przepisanie go do teminalu, bankomatu lub na stronie internetowej, a potem potwierdzenie transakcji w telefonie za pomocą PINu lub biometrii. Każdy kod BLIK jest ważny przez 2 minuty, potem trzeba wygenerować kolejny. Kolejnym zabezpieczeniem jest limit dla płatności za zakupy oraz dla wypłat z bankomatu (limit dla tych operacji można też zmienić w aplikacji).
–Bank Pekao był i będzie w awangardzie technologii bankowych. Rozwijanie usług opartych na FinTech stanowi jeden z filarów naszej strategii. W najbliższych miesiącach będziemy wprowadzać kolejne rozwiązania i funkcjonalności, które zapewnią naszym klientom największą wygodę i elastyczność w zarządzaniu pieniędzmi – powiedział Marek Tomczuk, Wiceprezes Banku Pekao S.A. Nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej
Z bankowości mobilnej korzysta już milion klientów Banku Pekao. PeoPay to pierwsza aplikacja w kraju, która wykorzystuje biometrię do potwierdzania transakcji i pozwala na płacenie za granicą w obcej walucie. Jest też najczęściej wykorzystywaną aplikacją w Polsce do wykonywania zbliżeniowych płatnosci mobilnych .
Bank Pekao S.A. może poszczycić się tradycją bycia w trendsetterem wdrażania technologii bankowych. Pierwszy w Polsce bankomat został zainstalowany w Warszawie w 1991 r., w oddziale Pekao przy ul. Czackiego. Bank wydał też pierwszą na polskim rynku kartę identyfikacyjną. Osiem lat temu, Pekao jako pierwszy bank w Polsce – udostępnił klientom bankowości transakcyjnej możliwość logowania się do serwisu PekaoBiznes24 i autoryzowania w nim transakcji za pomocą odcisku palca. Bank, jako pierwszy na rynku polskim i jeden z pionierów na świecie, udostępnił swoim klientom korporacyjnym biometryczną metodę uwierzytelniania w systemie bankowości internetowej. Bank Pekao S.A. pierwszy w kraju (2014) i jeden z pionierów w Europie wprowadził płatności zbliżeniowe HCE (PeoPay), dzięki którym można płacić smartfonem we wszystkich terminalach zbliżeniowych w kraju i za granicą. To własnie takie osiągnięcia powodują chęć dalszego rozwoju i wdrażania coraz to lepszych i nowszych rozwiązań w bankowości mobilnej, by klient Banku Pekao jako pierwszy mógł z nich korzystać.