Bank Pekao S.A. przyspiesza prace nad cyfrową transformacją i rozbudowuje odpowiedzialny za nią zespół ekspertów. Błażej Szczecki, wieloletni menedżer w Pekao, poprzednio szef pionu transformacji i usług, objął nowo utworzone stanowisko pełnomocnika zarządu do spraw transformacji. Z kolei na czele Centrum IT stanął Marek Lenz, jeden z liderów rewolucji technologicznej w branży finansowej.
– Cyfrowa transformacja jest jednym z priorytetów naszej strategii do 2020 roku. Chcemy, żeby nasi klienci mieli do swojej dyspozycji nie tylko najbezpieczniejsze, ale też najwygodniejsze i intuicyjne narzędzia do operacji bankowych. Najnowsze technologie umożliwiają też optymalizację kosztów i przyspieszenie procedur – powiedział Michał Lehmann, wiceprezes Banku Pekao S.A. odpowiedzialny za obszar operacji i usług.
W odpowiedzi na wyzwania, Bank Pekao S.A. powierza obowiązki w tym obszarze ekspertom z wewnętrznych struktur banku oraz z rynku.
Pełnomocnikiem zarządu ds. transformacji (Chief Transformation Officer) został Błażej Szczecki. Jest on związany jest z Grupą Pekao od 14 lat. W 2010 została mu powierzona funkcja Członka Zarządu Pekao Leasing Sp. z o.o. W 2017 został powołany na stanowisko Dyrektora Wykonawczego, zarządzającego Obszarem Globalnych Usług Bankowych. Wcześniej pracował między innymi w firmie doradczej McKinsey, był pracownikiem naukowym na Uniwersytetach w Niemczech, zdobywał również doświadczenie w Dresder Banku oraz Grupie ABB we Frankfurcie. Jest Absolwentem Uniwersytetu Europejskiego Viadrina we Frankfurcie nad Odrą.
Od początku października stanowisko dyrektora Centrum IT objął Marek Lenz, wcześniej odpowiedzialny za zarządzanie Departamentem Infrastruktury IT dla segmentu detalicznego, korporacyjnego oraz inwestycyjnego w mBanku, oraz CIO w AXA Poland. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej i studiów Executive Master of Business Administration realizowanych przez Uniwersytet of Quebec w Montrealu oraz Szkołę Główną Handlową.
– Podążamy za trendami technologicznymi w sektorze finansowym. W pierwszej kolejności będziemy pracować nad projektami, dotyczącymi rozwoju platformy omnikanałowej, big data, wspomagającymi analizę danych i prywatną chmurę obliczeniową, dedykowaną bankowi. Stawiamy na budowanie własnych kompetencji informatycznych i wzmacnianie wewnętrznego zespołu IT – mówi Marek Lenz, który poprzednie cztery lata spędził w mBanku.
Do tej pory Bank Pekao S.A. z sukcesem wdrożył wiele projektów związanych z cyfrowym rozwojem. Nasi klienci korzystają z jednej z najbardziej nowoczesnych mobilnych aplikacji bankowych PeoPay, która zapewnia wygodę i bezpieczeństwo transakcji gdziekolwiek się znajdują. Jako jeden z pierwszych banków, Pekao udostępnił usługę Apple Pay, czyli możliwość płacenia zbliżeniowego telefonami iPhone w każdym terminalu zbliżeniowym na całym świecie. Dołączyliśmy również do grupy banków oferujących płatności BLIKiem, polskim systemem płatności mobilnych i internetowych. Transformacja cyfrowa to także podniesienie efektywności banku poprzez m.in. skrócenie procedury otwierania nowego rachunku oraz umożliwienie składania wniosków o pożyczki poprzez kanały zdalne.