PeoPay otrzymał tytuł „Produkt Roku IT@BANK 2016”. Użytkownicy PeoPay mogą płacić nie tylko w większości sklepów stacjonarnych, czy internetowych, ale także jako pierwsi w Polsce, płacą w urzędach. Nagroda jest kolejnym wyróżnieniem dla aplikacji płatności mobilnych Banku Pekao S.A. XI ranking IT@BANK 2016 został rozstrzygnięty. Aplikacja płatności mobilnych PeoPay, Banku Pekao S.A., otrzymała tytuł „Produkt Roku IT@BANK 2016”.
Nagroda została wręczona na corocznej największej konferencji poświęconej najnowszym technologiom wykorzystywanym w bankowym IT, która odbyła się pod koniec ubiegłego tygodnia.
Aplikacja płatności mobilnych umożliwia płacenie smartfonem we wszystkich terminalach w kraju i za granicą, gdzie obsługiwane są karty zbliżeniowe. Jest to obecnie ponad 425 tys. terminali płatniczych w Polsce (czyli ponad 85% wszystkich terminali) oraz blisko 4 miliony terminali na świecie. Użytkownik zapłaci aplikacją PeoPay zbliżeniowo niezależnie od tego czy w smartfonie ma dostęp do internetu, czy nie. Szybkość płatności to obok wygody, największy atut rozwiązania. W przypadku mniejszych zakupów, do 50 złotych, by zapłacić wystarczy zbliżyć odblokowany smartfon do terminala. Zbliżeniowo zapłacą użytkownicy smartfonów opartych o system operacyjny Android, a także Windows 10 Mobile. PeoPay to jedyne mobilne płatności zbliżeniowe działające na Windows 10 Mobile w kraju.
Aplikacją można też zapłacić w większości sklepów internetowych w kraju. Natomiast, od niedawna, przy pomocy aplikacji PeoPay można również szybko i wygodnie zapłacić za wydanie prawa jazdy, czy map geodezyjnych w wybranych urzędach w kraju, w których usługa została włączona w ramach pilotażu. Stopniowo usługa będzie udostępniana w kolejnych urzędach.
W ubiegłym roku, aplikacja płatności mobilnych PeoPay otrzymała statuetkę „Złotego Bankiera” w kategorii Innowacja roku 2014. A niedawno, zdobyła główną nagrodę w kategorii Projekt Roku 2015 podczas XI Edycji Kongresu Gospodarki Elektronicznej.