Linie Emirates zdecydowały się rozszerzyć swoją wirtualną platformę szkoleniową MIRA o bezpieczeństwo, które jest dla przewoźnika priorytetem. Zespół personelu pokładowego to blisko 23 000 i stale się powiększa. Pracownicy Emirates każdego roku odpowiadają za bezpieczeństwo milionów podróżnych, wkrótce będą mogli ukończyć cykliczne szkolenie SEP (Safety & Emergency Procedures) na platformie MIRA.
Samodzielne, wirtualne szkolenie zostało zaprojektowane tak, aby spełniać wymagania GCAA i innych organów regulacyjnych, jednocześnie zachowując integralność i jakość wyjątkowych programów szkoleniowych Emirates.
Platforma oferuje fotorealistyczne, wysokiej jakości, w pełni odwzorowane wnętrza kabin samolotów Airbus A380, Boeing 777 i Airbus A350, a także zjeżdżalnie awaryjne, płytę lotniska, rękawy lotnicze oraz różnorodne perspektywy wody i lądu. Całość zostanie wsparta hiperrealistycznym dźwiękiem i obrazami. Scenariusze wieloosobowe z awatarami wcielającymi się w rolę członków załogi zastępczej zapewnią dokładne odwzorowanie standardowych procedur operacyjnych.
Mimo że personel pokładowy Emirates słynie z oferowania usług charakterystycznych dla tej linii lotniczej, jego głównym obowiązkiem jest zapewnienie bezpieczeństwa na pokładzie. Szkolenie SEP na MIRA ma na celu uzupełnienie obecnej metodologii. Początkowo rozpocznie się od dwóch modułów, czyli: obsługi drzwi samolotu i gaszenia pożarów, jako kluczowych aspektów bezpieczeństwa na pokładzie.
Regularne szkolenia SEP Emirates na platformie MIRA mają przynieść ogromne korzyści załodze, zespołowi szkoleniowemu i klientom. Linie lotnicze będą opierać się na istniejącej platformie, optymalizując kreatywne zasoby i rozszerzając ją w celu uzyskania kompleksowego szkolenia pracowników.
Moduły 3D z zestawami słuchawkowymi wykorzystującymi wirtualną rzeczywistość mogą być uruchamiane w trzech różnych trybach: Nauczanie, Praktyka i Ocena. Około 8-10 członków personelu pokładowego może być jednocześnie szkolonych i ocenianych w tej samej przestrzeni VR na podstawie tego samego scenariusza. Trenerzy i prowadzący mogą opierać się na szeregu wskaźników w celu dostosowania programów szkoleniowych.
Dzięki wersji 2D, dostępnej na wszystkich urządzeniach mobilnych, laptopach i komputerach stacjonarnych, personel pokładowy nie będzie już musiał podróżować do miejsc szkoleniowych o ograniczonym harmonogramie.
Zespół szkoleniowy może samodzielnie odtwarzać trudne lub niebezpieczne sytuacje o dowolnej intensywności w bezpiecznym środowisku. Dzięki temu załoga może ćwiczyć najgorsze scenariusze i popełniać błędy, dopóki nie będzie w pełni kompetentna i pewna siebie w radzeniu sobie z sytuacjami awaryjnymi na pokładzie.
W 2023 r. Grupa Emirates uruchomiła MIRA – futurystyczną, immersyjną platformę cyfrową, która jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w branży lotniczej. Platforma zmienia doświadczenia pracowników Grupy – szczególnie personelu pokładowego i nowych pracowników. MIRA obejmuje m.in. wirtualne huby 3D, wirtualne szkolenia, środowiska oparte na grywalizacji i symulacje.