Nexto.pl, lider na polskim rynku cyfrowych publikacji, ponad miesiąc temu postanowił rozpocząć rewolucję na rynku ebooków. Przez 33 dni sprzedawał najlepsze bestsellery za jedyne 9,90zł i okazało się, że wyniki przekroczyły najbardziej optymistyczne oczekiwania. Książka, która cieszyła się największą popularnością, rozeszła się w prawie 600 egzemplarzach w 24 godziny. Ten wynik pokazuje potencjał drzemiący w obniżaniu cen ebooków.
W okresie promocyjnym średni wzrost liczby sprzedanych egzemplarzy wyniósł 5 000%, a maksymalny nawet 20 000% w porównaniu do poprzedniego półrocza.
Wśród książek, jakie pojawiały się w promocji, prym wiedli najlepsi autorzy światowego kalibru: Stephen King, Cormac McCarthy, Stieg Larsson czy Harlan Coben. Nic dziwnego, że to właśnie ich tytuły wzbudzały największe zainteresowanie i mocno przyczyniły się do oszałamiającej liczby prawie 8 000 sprzedanych sztuk. Jest to ponad dwukrotnie większy wynik od pierwotnie założonych 3 000 egzemplarzy w miesiąc. W podobnej akcji organizowanej kilka miesięcy temu przez platformę sprzedażową należącą do grupy EMPIK, nie udało się osiągnąć liczby 1 000 sprzedanych e-książek w dwa tygodnie. „Czas na ebooki, Polacy!” to jedna z największych akcji promocyjnych na polskim rynku ebooków.
Promocja miała na celu udowodnić, że przy odpowiedniej wysokości cen Polacy potrafią wydawać pieniądze na książki i chcą je czytać w dużych ilościach. Liczba sprzedanych e-książek jak najbardziej potwierdza tę tezę. Tak samo ukazuje to podsumowanie konkursu na najwyższe zamówienie, w którym codziennie do wygrania był czytnik Onyx Boox i62 Espresso. Średnia wielkość zwycięskich zamówień to 380,70 zł, a najwyższe z nich opiewało na kwotę 696,11 zł.
Akcja okazała się tak popularna, że pomimo zapowiadanych 30 dni, została przedłużona o dodatkowe trzy, co spotkało się z dużym entuzjazmem wśród e-czytelników. Akcja trwała od 19 września do 21 października.