W pierwszych trzech kwartałach 2012 roku w Samsung Smart TV pojawiły się 34 nowe polskie aplikacje, co stanowi blisko dwukrotny wzrost w stosunku do 2011 roku. Obecnie użytkownicy telewizorów, kin domowych i odtwarzaczy Blu-ray z Samsung Smart TV mają do dyspozycji ponad 400 aplikacji, w tym pond 60 polskojęzycznych, i korzystają z nich niemal pięciokrotnie częściej niż w 2011 roku. Zauważalny jest też znaczny wzrost liczby urządzeń z funkcją Samsung Smart TV, w których nabywcy
aktywują połączenie z internetem. Rosnące zainteresowanie Polaków dostępem do nowoczesnej platformy internetowej za pośrednictwem Smart TV jest związane z coraz szerszą ofertą różnorodnych treści rozrywkowych i informacyjnych.
Dane firmy Samsung pokazują rosnące zainteresowanie interaktywną ofertą platformy Samsung Smart TV oraz nowoczesnymi telewizorami wyposażonymi w dostęp do internetu. W pierwszych trzech kwartałach br., liczba użytkowników telewizorów Samsung Smart TV, a także kin domowych i odtwarzaczy Blu-ray z tą funkcjonalnością, którzy aktywowali dostęp do zasobów internetu była o ponad 140% większa w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku.
Wśród bogatej oferty aplikacji w Samsung Smart TV, dużym zainteresowaniem Polaków cieszą się aplikacje lokalne. Obecnie w Samsung Apps dostępnych jest już ponad 60 serwisów lokalnych. W pierwszych trzech kwartałach br. pojawiły się 34 nowe aplikacje, co stanowi wzrost o blisko 178% w stosunku do tych, z których można było korzystać na koniec 2011 roku. Bardzo szybko rośnie też liczba aplikacji globalnych – obecnie jest ich już ponad 400.
Zauważalny jest także dynamiczny wzrost częstotliwości korzystania z serwisów polskojęzycznych. Łącznie w pierwszych trzech kwartałach br. w telewizorach Samsung Smart TV zanotowano ponad 10 milionów uruchomień aplikacji lokalnych. W pierwszych 9 miesiącach br. użytkownicy telewizorów Samsung Smart TV uruchamiali je niemal pięciokrotnie częściej (wzrost o 472%) niż w całym 2011 roku. Ich popularność związana jest przede wszystkim z dostępnością ponad 50 tysięcy różnorodnych i atrakcyjnych dla użytkowników materiałów wideo i gier. Są to m.in. filmy, seriale, programy rozrywkowe i publicystyczne, klipy muzyczne, audycje radiowe, gry – w tym edukacyjne, treści o charakterze lifestylowym, programy dokumentalne i podróżnicze, transmisje i retransmisje wydarzeń sportowych, audycje edukacyjne oraz wiele innych.
Wzrost liczby użytkowników aplikacji lokalnych w Samsung Smart TV to także wynik rosnącej liczby telewizorów podłączonych do internetu oraz większa wiedza użytkowników na temat zalet interaktywnych funkcjonalności nowoczesnych telewizorów Samsung. Wśród ogółu najbardziej popularnych aplikacji Samsung Smart TV z okresu od maja do września 2012 roku, dominującą część stanowią IPLA, Iplex.pl, TVN Player i VOD.TVP.PL, które oferują szeroki wybór filmów i programów, w tym znane z kanałów telewizyjnych, a także ekskluzywne materiały VOD (wideo na życzenie).
Spośród aplikacji globalnych prym wiedzie YouTube on TV. Dużą popularnością cieszy się również widget Social TV, który pozwala na korzystanie z wybranych funkcji największych serwisów społecznościowych, jak Facebook, Twitter, Google Talk i YouTube.