W lipcu 2022 roku rozpoczął się pilotaż PeoBIZ – aplikacji mobilnej dla firm, dzięki której przedsiębiorcy za pomocą kilku kliknięć mogą sprawdzić salda rachunków, ich historię i wyciągi bankowe, czy przejrzeć zaplanowane do realizacji płatności. Na ten moment korzysta z niej co piąta firma będąca klientem Banku Pekao S.A. Liczba użytkowników aplikacji rośnie z dnia na dzień. Aplikacja PeoBIZ jest skierowana do wszystkich firm korzystających z serwisu internetowego PekaoBiznes24 (aplikacja działa na zasasadzie
współdzielenia platform z PekaoBiznes24) – od mikroprzedsiębiorstw, poprzez te operujące w sektorze MŚP po korporacje. Na ten moment korzysta z niej aż 24 tysiące przedsiębiorstw, które średnio wykonują 340 tys. akcji miesięcznie, takich jak autoryzacje, przelewy czy podpisy elektroniczne. W czerwcu 2023 roku, rekordowym miesiącu, wykonano łącznie aż 23 tys. samych przelewów.
– Zależało nam, aby stworzyć narzędzie, które wesprze przedsiębiorców w codziennym, łatwiejszym prowadzeniu biznesu w dowolnym miejscu na świecie. Dodatkowo wyposażyliśmy aplikację m.in. w token umożliwiający mobilną autoryzację operacji zainicjowanych w systemie internetowym PekaoBiznes24. W przyszłości planujemy rozszerzenie funkcjonalności PeoBIZ o korzystanie z transakcji BLIK. W planach mamy również wydanie uproszczonej wersji aplikacji zawierającej jedynie token mobilny, który rozszerzy zakres sposobów autoryzacji dyspozycji dla użytkowników, którzy nie mogą lub nie chcą korzystać z bankowości mobilnej. Będzie to nowoczesna, bezpieczna i wygodna alternatywa dla skomplikowanych podpisów elektronicznych czy kodów SMS – mówi Piotr Dusza, dyrektor Biura Elektronicznych Kanałów Dystrybucji w Banku Pekao.
Od momentu powstania aplikacji już ponad 250 tys. razy użyto tokena mobilnego w celu autoryzacji różnego rodzaju akcji. To duży krok w kierunku bezpieczeństwa, a zarazem wygody klientów, ponieważ autoryzacja za pomocą tokena jest jedną z najbezpieczniejszych metod dostępnych na rynku, a także, co ważne, jest darmowa, w odróżnieniu od np. SMS-ów.
W Banku Pekao stale rośnie liczba klientów korzystających z kanału mobilnego. Obecnie bank w samym sektorze mikroprzedsiębiorstw ma niemal 3 tys. klientów, którzy realizują sprawy bankowe jedynie za pomocą aplikacji PeoBIZ (tak zwani mobile-only).
– Zachęcamy klientów do pobierania aplikacji PeoBIZ. Jest to nie tylko dopełnienie systemu PekaoBiznes24, ale przede wszystkim rozszerzenie jego funkcjonalności. Kanał mobilny pozwala na jeszcze lepsze wykorzystanie możliwości, jakie daje nasza nowoczesna bankowość. Umożliwi szybkie sprawdzenie stanu finansów, pomoże efektywnie podpisać i wysłać płatności, prześledzić historię transakcji z wykorzystaniem kart płatniczych czy pobrać wyciągi. Co istotne, poprzednia aplikacja dla firm będzie wkrótce wygaszana – w tym momencie nie można jej już pobrać z wirtualnych sklepów, dlatego warto zapoznać się z nową ofertą mobilną banku – mówi Piotr Woźniak, Product Manager z Departamentu Bankowości Elektronicznej i Digitalizacji Procesów w Banku Pekao.
Aplikacja współdzieli platformy z PekaoBiznes24 – akcję, którą rozpoczęto w systemie internetowym, można dokończyć w aplikacji i na odwrót. PeoBIZ działa zarówno na tabletach, jak i na telefonach oraz wykorzystuje technologię biometryczną. Aplikacja została zaprojektowana w oparciu o badania User Interface i User Experience, podczas których analizowano m.in. ruch oczu w trakcie korzystania z niej. Można pobrać ją ze sklepów Google Play i App Store.