Marketing Cloud 2013 to pierwsza w Polsce konferencja kompleksowo obrazująca jeden z najważniejszych trendów technologicznych początku dekady: migrację do narzędzi w wirtualnej przestrzeni. Narzędzi, które poprzez swoją mobilność i użyteczność są dostępne w każdym miejscu, w każdym czasie i z dowolnego urządzenia. I dzięki temu doskonale odnajdują się w codziennej pracy MARKETERÓW, odpowiedzialnych za kreację, strategię i analizę efektywności kampanii.
Spotkanie, które odbędzie się 28 maja w Warszawie pod banderą NoNoobs, w całości oparte zostanie na praktycznych prelekcjach ukazujących realne korzyści z wykorzystania nowego modelu rozwiązań i usług, które diametralnie zmieniają środowisko i komfort pracy kreatywnych profesjonalistów na całym świecie. Szczególnie marketerów, bo to właśnie oni stają się jednym z głównych beneficjentów cloudowej rewolucji.
– Program Konferencji został stworzony tak, by pokazać, że najistotniejsze obszary działań operacyjnych w marketingu można swobodnie prowadzić z poziomu chmury: targetowanie, analityka, raportowanie, badanie skuteczności, czyli to wszystko co mieści się w katalogu potrzeb marketera – mówi Dariusz Sokołowski, co-founder NoNoobs – Marketing Cloud 2013 jest również pierwszą konferencją z cyklu jednodniowych spotkań, które wprowadzamy w tym roku dotyczących nowoczesnych technologii w służbie biznesu. Kolejne ogłosimy już wkrótce – dodaje.
Pierwsza część spotkania to szerokie wprowadzeni do pojęcia Cloud Marektingu: benefitów, zagrożeń, bezpieczeństwa, dostępności – wszystkich aspektów, które związane są z chmurą, będącą centrum sterowania w dziale marketingu. W tej materii swoim doświadczeniem podzieli się Rafał Roszak, reprezentujący lidera cloudowych rozwiązań w Polsce: e24cloud.
Krzysztof Beling, brand Manager Frugo, przedstawi opinię jak w jego codziennej pracy postrzegane są wirtualne rozwiązania i czy przejmą pełen pakiet zadań infrastruktury tradycyjnej. Z kolei Artur Banach, z NetSprint, przybliży możliwości, jakie dają wirtualne platformy reklamowe w tworzeniu skutecznej komunikacji marketingowej. By jednak skutecznie pozyskiwać klientów, bazując na ich profilach konsumenckich, należy przestrzegać jasno sprecyzowanych aspektów prawnych dotyczących przetwarzania danych osobowych w przestrzeni wirtualnej. Tematykę tą zobrazuje mec. Dariusz Czuchaj, radca prawny CMS Cameron McKenna. Finał pierwszej części spotkania to wprowadzenie do szerokiego zagadnienia RTB omówionego podczas sesji równoległych: Piotr Prajsnar z Cloud Technologies wyjaśni jak właściwe targetowanie przekłada się na skuteczność kampanii reklamowej. I jak do klienta trafiać idealnie: celując prosto z chmury.
Plan drugiej część Konferencji to aż osiem sesji równoległych, prowadzonych przez najlepszych eksperów z branży cloudowych rozwiązań, podczas których zaserwowana zostanie solidna dawka praktycznej wiedzy z zakresu RTB, targetowania behavioralnego, analityki i monitorowania kampanii oraz wykorzystani a technologii cloud w działaniach sprzedażowych. Mocnym punktem tej części będzie moduł przedstawiający wirtualizację działań wobec procesu marketing automation, czyli jak dzięki narzędziom w chmurze uprościć życie marketera i uniezależnić powodzenie działań od czynnika ludzkiego.
Konferencja Marketing Cloud to unikatowe wydarzenie, dedykowane dyrektorom, kierownikom działów marketingu, project managerom, managerom ds. strategii i rozwoju, odpowiedzialnym za zarządzanie całością działań marketingowych, a także pojedynczymi projektami i produktami. Celem spotkani jest omówienie obszaru „cloud” z perspektywy osoby zarządzającej działem marketingu i dyrektora IT: kto odpowiada za przetwarzanie danych w chmurze, czyli wirtualnym obszarze pozwalającym na budowanie wartości przedsiębiorstwa w procesach marketingowych Konsumenci zanurzyli się już w te chmury po uszy – a czy marketerzy są gotowi przyjąć nowe zasady gry?
Partnerem Platynowym konferencji jest firma Adobe.