Polska Telefonia Cyfrowa uruchomiła w formie pilotażu usługę szerokopasmowego dostępu do Internetu – „Era Internet Stacjonarny”. Uzupełnia ona ofertę mobilnych usług szerokopasmowych sieci Era o rozwiązania stacjonarne.
W pierwszej fazie usługa dostępna będzie w formie oferty specjalnej dla pracowników i partnerów PTC oraz osób przez nich poleconych. Pracownicy PTC mogą wskazać do 5 osób, które będą miały możliwość skorzystania z oferty – warunkiem jest posiadanie aktywnej linii telefonicznej TP z możliwością świadczenia usługi Internetu ADSL. Program pilotażowy jest przygotowaniem do komercyjnego uruchomienia usługi, które nastąpi w ciągu kilku najbliższych miesięcy, co pozwoli udostępnić ją szerokiej grupie klientów.
W ramach oferty, przez najbliższe 3 miesiące, proponowane są trzy prędkości: 1, 2 lub 6 Mb/s, w umowach na 12, 24 lub 36 miesięcy bez limitów transferu danych. Wysokość miesięcznego abonamentu jest stała w ciągu całego okresu trwania umowy.
Problemy z aktywacją
Poniżej przedstawiam sprawę jak to TP SA sprytnie blokuje dostęp dla innych operatorów DSL m.in. do Era Internet Stacjonarny.
Ludzie nie dajcie sie robić w trąbe – nikt nie może zmuszać was do podpisania niekorzystej (bardzo droga cena) umowy na Neostradę..
Trzeba zgłaszać wszystkie takie sprawy do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Urzędu Ochrony Kosnumenta i Rzecznika Praw Konsumenckich, a jak nie poskutkuje to do Urzędów w Unii Europejskiej.
[I]W itam,
Dotyczy numeru stacjonarnego: 071*315-10-XX i usługi ERA INTERNET STACJONARNY DSL 6mbit.
Abonent TP SA: Piotr K., 55-095 Mirków, ul. XXXXXXXXXXX
Dnia 07 maja 2008 roku podpisałem z operatorem ERA umowę na Internet stacjonarny DSL 6mbit po linii TP SA, łącznie z wieloma załącznikami jak wniosek o aktywację sygnału DSL. Wszystkie dokumenty były poprawne (zweryfikował je pracownik Salonu Era w trakcie podpisywania umowy tj. 07 maja 2008). Zapłaciłem 1 zł za urządzenie (modem DSL) i otrzymałem umowę, fakturę, modem, dane konfiguracyjne (nazwa użytkownika, hasło).
Zależało mi na szybkim dostępie do Internetu, ponieważ potrzebny mi jest do nauki, opracowań edukacyjnych, komunikacji z pracodawcą. Wybrałem ofertę ERA DSL, ponieważ jakościowo jest taka sama jak Neostrada i dużo tańsza (6mbit w ERA przy umowie na 3 lata kosztuje tylko 69 zł brutto miesięcznie podczas, gdy Neostrada jest dwa razy droższa przy tej opcji).
Telefon TP SA zamówiłem w tamtym miesiącu wyłącznie po to, aby podłączyć pod mój numer Internet typu DSL.
Era informowała mnie w salonie przy podpisywaniu umowy, że TP SA dużo takich umów odrzuca, ponieważ prowadzi politykę monopolistyczną i chce aby ich flagowy obecnie produkt tj. Neostrada sprzedawał się lepiej niż konkurencyjne produkty mimo tego, że Neostrada jest najdroższa. Zaśmiałem się wtedy przy podpisywaniu umowy, nigdy by mi nie przyszło do głowy, że TP SA może stosować taką politykę, ale jak poczytałem wiele opinii i komentarzy internautów, to jednak zmieniłem szybko zdanie.
Po ponad 2 tygodniach i wielu moich interwencjach w Era oraz TP SA w sprawie podania daty aktywacji mówiono mi zawsze ogólnikowo, że aktywacja zależy od TP SA i nikt nie wie ile może trwać. Regulamin ERA DSL mówi, że nawet aż 30 dni. Era wysłała mój wniosek o DSL do TP SA dopiero po 5ciu roboczych dniach i otrzymałem informacje od ERA, że TP SA ma 10 dni roboczych na jego rozpatrzenie. Bardzo to mnie zdziwiło, że w kraju Unii Europejskiej muszę czekać aż tak długo na aktywację internetowego sygnału DSL (tak naprawdę w praktyce jest to skrosowanie linii telefonicznej 071*315-10-XX za pomocą komputerowego systemu informatycznego w siedzibie TP SA i podanie parametrów do ERA wraz z raportem). Taka sama aktywacja Neostrady w TP SA trwa obecnie tylko 24 godziny jeżeli są możliwości techniczne.
Po ponad 2 tygodniach czekania przyszła odpowiedź z TP SA do ERA, że brak jest możliwości technicznych. TP SA wykorzystała oczywiście maksymalnie czas do 10 dni roboczych na odpowiedź dla ERA.
Mieszkam 200 metrów od centrali TP SA (kontenera białego). Wielokrotnie moi znajomi z tej samej miejscowości zamawiali ostatnio Neostradę TP SA 6 mbit i możliwości techniczne w tym miesiącu o dziwo zawsze były. Zadzwoniłem do TP SA i okazało się, że możliwości techniczne na Neostradę 6mbit są dostępne dla mojego numeru telefonu, co stanowi dowód, że TP SA wymusza na mojej osobie podpisanie przeze mnie niekorzystnej umowy na Neostradę, blokując mi dostęp do innych operatorów DSL jak m.in. ERA, co jest niezgodne z przepisami w Unii Europejskiej i polskim prawem.
Dostałem także informację telefonicznie, że aktywacja Neostrady 6mbit nie powinna być dłuższa pod moim numerem niż 24 godziny. Na stronie internetowej tpsa.pl możliwość techniczna Neostrady 6 mbit jest pod moim numerem telefonu.
TP SA oraz ERA nie chcą mi podać daty możliwości aktywacji linii ERA DSL oraz stwierdzają, że należy za każdym razem podpisywać nową umowę o DSL w Salonie ERA (cała procedura od początku za każdym razem) jeżeli chcę sprawdzić czy jest możliwość techniczna. Ponownie muszę tracić czas na dojazd, wydawać pieniądze na dojazd, podpisywać kolejną umowę (kilka stron podpisów) i czekać średnio 2 tygodnie na kolejną decyzję. Naturalnie zawsze mogę kupić sobie Neostradę, którą TP SA podłączy mi na drugi dzień. Moim zdaniem takie praktyki, które wymuszają podpisanie umowy na Neostradę są bardzo naganne, ponieważ większość ludzi nie ma czasu na „walkę z wiatrakami”, chodzenie i podpisywanie kolejnych umów, które są i tak po dwóch tygodniach blokowane po stronie TP SA i poddają się – podpisują niekorzystne cenowo umowy na flagowy produkt TP SA jakim jest Neostrada.
Wnoszę do państwa powyższą sprawę i proszę o pilną reakcję w ERA oraz TP SA, aby szybko zaktywować sygnał ERA DSL 6mbit pod moim numerem 071*315-10-XX.
Nie chcę, aby TP SA wymuszała na mnie podpisanie niekorzystnej umowy na Neostradę.
Proszę także o odpowiedź na poniższy mój adres zamieszkania lub email.
Dziękuję.
Z poważaniem
Piotr K.
55 -095 Mirków
ul. XXXXXXXXXX
[email]XXXXXX XXX@interia.pl[/email]
D otyczy ERA INTERNET STACJONARNY DSL 6mbit na linii TP SA: 071*315-10-XX
Pismo zostanie przetłumaczone na urzędowy język angielski jeżeli w ciągu miesiąca nie będzie żadnych reakcji i przesłane do struktur właścicielskich TP SA (France Telecom), ERA (poszczególni właściciele) oraz do odpowiednich jednostek w Unii Europejskiej.[/I]