Browary, telekomy, producenci napojów, samochodów i usługi finansowe – to branże, które wydadzą najwięcej na reklamę podczas Euro 2008.
Reklamodawcy nie ujawniają, ile więcej wydadzą na reklamę w związku z imprezą. Podczas mistrzostw świata w piłce nożnej, które w 2006 roku odbyły się w Niemczech, z samych reklam i plansz sponsorskich emitowanych bezpośrednio i po meczach stacje telewizyjne zebrały 41 mln zł, oszacował dom mediowy Starlink. W tym roku kwoty mogą być podobne. Pieniądze te popłynęły wówczas głównie do Polsatu i TVP, bo TVN meczów nie pokazywała. Najwięcej wydały takie firmy jak PTC (operator sieci Era), Grupa Żywiec, MasterCard, Procter & Gamble oraz Carlsberg. Na reklamy przy samych meczach przeznaczyły ponad 12 mln zł. W sumie, według Starlinka, wydatki na reklamę w związku z mundialem wyniosły 100 mln zł, a aż 70 proc. przypadło telewizjom. Tym razem najwięcej zarobi Polsat oraz jego kanał tematyczny Polsat Sport Extra. TVP nie pokaże bowiem ani jednego meczu mistrzostw – pisze gazeta.