Od 15 kwietnia 2012 roku podróżujący z PKP Intercity mogą kupować bilety przez dowolne przenośne urządzenie (smartfon, laptop, tablet) mające dostęp do sieci internetowej, bez konieczności drukowania blankietu biletowego. Wcześniej klienci PKP Intercity musieli drukować bilet kupiony w systemie sprzedaży Internetowej e-IC, aby okazać go podczas kontroli w pociągu. Dla kupujących oznaczało to konieczność korzystania z komputera i drukarki.
Teraz, wystarczającym dowodem zakupu biletu jest kod Aztec na ekranie telefonu/komputera/tabletu.
Aby kupić bilet przez Internet należy zarejestrować się i zalogować się w systemie sprzedaży e-IC (czas rejestracji wynosi ok. 5 minut); wybrać dowolne, krajowe połączenie obsługiwane przez PKP Intercity – EIC/Ex/TLK; zapłacić – przelewem on-line lub kartą kredytową; zapisać w urządzeniu elektroniczny bilet w postaci pliku PDF; pokazać bilet na ekranie urządzenia obsłudze pociągu.
– Udostępnienie takiej możliwości pasażerom to efekt wdrażania strategii mającej na celu dopasowanie się do wymogów rynku i klientów. Wzrost liczby użytkowników urządzeń mobilnych – tabletów i smartphonów – jest dynamiczny i liczymy, że ta usługa spotka się z dużym zainteresowaniem pasażerów. Poza tym, poprzez wprowadzanie tego typu usług, stajemy się bardziej ekologiczni – podkreśla Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Warunkiem honorowania biletów „z ekranu” jest okazanie, na ekranie przenośnego urządzenia elektronicznego, ważnego biletu. Urządzenie musi mieć możliwość wyświetlanie obrazów o rozmiarze co najmniej 25 na 25 mm. W ten sposób osoba dokonująca kontroli biletu będzie mogła zeskanować, za pomocą terminala mobilnego, kod Aztec (QR kod), znajdujący się na internetowym bilecie.
Już teraz w Internetowym systemie sprzedaży PKP Intercity, na stronie www.intercity.pl można kupić bilety na wszystkie połączenia krajowe. Już wkrótce Przewoźnik udostępni bilety na trasy międzynarodowe oraz uruchomi możliwość zakupu biletów za pomocą telefonu komórkowego lub urządzenia mobilnego.