W sklepie Windows Phone jedną z bardziej popularnych obecnie aplikacji w kategorii finanse jest aplikacja do płatności mobilnych IKO PKO Banku Polskiego. Dzięki niej wszyscy użytkownicy smartfonów pracujących pod kontrolą Windows będą mogli korzystać m.in. z przeszło 60 tysięcy terminali eService w całej Polsce. Wyniki badań IDC pokazują, że w Polsce z systemu Windows Phone korzysta już 19 procent użytkowników smartfonów, co czyni go drugą, najpopularniejszą platformą mobilnych systemów
operacyjnych. Rośnie także jego popularność w innych krajach Europy – w stosunku do ubiegłego roku smartfony z systemem Microsoft podwoiły swoje udziały m.in. w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech i Wielkiej Brytanii.
– Konsekwentnie dążymy do tego, aby jak najwięcej osób mogło płacić telefonem z IKO w jak najszerszej sieci akceptacji w całej Polsce. Aplikacja na Windows Phone jest naturalną konsekwencją tej strategii. Windows Phone w ogólnej liczbie aktywowanych aplikacji IKO stanowi ponad 7%, a w dynamice nowych aktywacji zajmuje drugie miejsce wśród platform mobilnych – powiedział Wojciech Bolanowski, dyrektor pionu bankowości elektronicznej w PKO Banku Polskim.
Płatności mobilne IKO funkcjonują od ponad siedmiu miesięcy, a od dwóch są również dostępne dla osób niebędących klientami PKO Banku Polskiego. Dotychczas aplikację aktywowało na swoich telefonach ponad 70 tysięcy osób. Użytkownicy IKO dokonują transakcji średnio, co dwie minuty – od startu usługi przeprowadzono ich ponad 170 tysięcy na łączną kwotę 45 milionów złotych. Telefony najczęściej wykorzystywane są do wypłaty gotówki z bankomatów PKO Banku Polskiego (ok. 75% wszystkich transakcji). Kolejną, najbardziej popularną funkcją IKO są płatności w sklepach internetowych, w których klienci zapłacili za pomocą aplikacji już 17 tys. razy. Inne funkcje aplikacji to realizacja płatności w sklepach, przelew na numer telefonu oraz generowanie czeków.
– IKO jest już kolejną aplikacją bankową na smartfony z systemem Windows Phone. Jej udostępnienie jest potwierdzeniem rosnącej roli tej platformy w Polsce – powiedział Rafał Albin, dyrektor działu Nowych Technologii w polskim oddziale Microsoft. –Pozwala nam też zapewnić klientom jeszcze lepszą integrację ich cyfrowych zasobów w ramach jednego systemu.
Płatności mobilne za pomocą IKO można obecnie realizować w ponad 60 tysiącach terminali płatniczych eService w całej Polsce. Telefonem można także wypłacać gotówkę w ponad 3 tysiącach bankomatów PKO Banku Polskiego oraz płacić za zakupy w 8 tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych m.in. przez Dotpay, eCard, eService, Przelewy24 i Transferuj.pl.
Aby dołączyć do użytkowników bankowości mobilnej IKO dla Windows Phone, należy zainstalować w telefonie bezpłatną aplikację IKO, którą można pobrać ze Sklepu Windows Phone.