Już ponad 1/3 e-konsumentów korzysta z płatności odroczonych. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie PayU, w okresie od stycznia do lipca 2022 r., 33% kupujących online zdecydowało się na wybór takiego rozwiązania podczas zakupu produktów i usług. 23% osób skorzystało z nich w formie opcji „kup teraz, zapłać później” (z ang. buy now, pay later, BNPL), a 15% użyło płatności na raty.
Według danych z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej*, kategorią zakupową, w której badani korzystają z płatności odroczonych najczęściej jest „wyposażenie domu”, a najczęstszą wskazywaną wartością zakupu z BNPL jest kwota w przedziale 251-500 zł (50%). Co ósmy e-konsument decyduje się na zakupy z odroczoną datą płatności o wartości 501-1000 zł.
Płatności odroczone to rozwiązanie, które staje się coraz bardziej popularne wśród e-konsumentów, stąd też sklepy internetowe chętnie decydują się na ich wdrożenie. Przykładem włączenia odroczonych metod płatności w ramach platformy marketplace jest Ceneo.pl, w którym za obsługę płatności od 2009 roku odpowiada PayU.
Ceneo działa na rynku od 17 lat i cieszy się niesłabnącą popularnością wśród e-konsumentów. Na portalu kupujący może wybierać spośród ponad 30 mln aktywnych ofert. Jest to nie tylko największa porównywarka cen w Europie i katalog produktów, ale również największa baza opinii pozakupowych o produktach, sklepach i dostawcach w Polsce.
Na Ceneo.pl można porównać ceny produktów oferowanych przez inne sklepy, ale także za pomocą opcji „Kup teraz” zakupić je bezpośrednio z platformy w ramach jednego koszyka i jednej płatności. Wybierając płatność przez PayU e-konsumenci mogą teraz skorzystać również z odroczonych form płatności dostarczanych przez PayPo i Twisto. Dzięki temu, kupujący może dokonać zakupu wybranego produktu, odroczyć jego płatność i zapłacić za niego do 30 dni – bez żadnych dodatkowych kosztów.
– Dostępność preferowanych przez e-konsumentów form płatności w sklepie internetowym jest niezwykle ważna i może mieć wpływ na decyzję zakupową. W PayU wspólnie z naszymi klientami dostosowujemy rozwiązania, które mają ułatwiać konsumentom transakcje zakupowe. Działamy partnersko po to, aby wspólnie przekraczać granice na rynku płatności. Cieszę się, że platforma Ceneo.pl nieustannie się rozwija i poszerza ofertę dostępnych form płatności, a my jako PayU możemy w tym pomagać – mówi Tomasz Żołnierz, Head of Credit Business Development EMEA w PayU.
– Dostępność różnorodnych form płatności jest przez nas postrzegana jako jeden z kluczowych elementów naszego marketplace’u. Chcemy być atrakcyjną platformą zarówno dla kupujących, jak i sprzedających – stąd decyzja o wyjściu do naszych klientów z kolejną formą płatności – mówi Mateusz Baca, Marketplace Product Owner w Ceneo.pl.