Już od 14 marca klienci ING Banku Śląskiego będą mogli płacić smartfonem zbliżeniowo w sklepach. Wtedy w aplikacji Moje ING mobile pojawi się usługa płatności „Mastercard w telefonie”, wykorzystującą technologię HCE. Umożliwia ona płacenie wygodniej i łatwiej niż kartą zbliżeniową, ponieważ telefon mamy zawsze ze sobą. Rozwiązanie nie wymaga wymiany karty SIM, specjalnej umowy z operatorem telefonii komórkowej, ani dostępu do internetu podczas płatności.
Dzięki nowej usłudze klienci będą mogli dokonywać codziennych płatności smartfonem we wszystkich placówkach handlowo-usługowych wyposażonych w terminale zbliżeniowe w Polsce i Europie. Wszystko odbywa się w prosty i bezpieczny sposób. Jedynym warunkiem jest posiadanie telefonu obsługującego funkcję NFC z systemem Android w wersji 4.4 lub wyższej.
Płatności zbliżeniowe telefonem powoli stają się naturalnym elementem naszego życia. To wygodna i bezpieczna alternatywa dla płatności kartą płatniczą. Klienci mogą w każdej chwili, nawet stojąc w kolejce do kasy, aktywować usługę „Mastercard w telefonie” w aplikacji Moje ING mobile, a następnie wygodnie zapłacić za zakupy. Płatność przebiega w taki sam sposób jak kartą zbliżeniową – powiedziała Barbara Borgieł-Cury, dyrektor odpowiadająca za bankowość codzienną.
Rozwiązanie działa w oparciu o platformę tokenizacji Mastercard – płatności są realizowane w oparciu o wirtualny numer karty (tzw. token). Podczas płacenia smartfonem wystarczy włączona antena NFC i podświetlony ekran smartfona – zbliżając telefon do terminala nie trzeba za każdym razem uruchamiać aplikacji. Podobnie jak w przypadku płatności zbliżeniowych kartą, przy kwocie powyżej 50 zł użytkownik musi podać PIN na terminalu płatniczym.
Klienci będą mogli płacić zbliżeniowo telefonem w ponad 460 tys. terminalach płatniczych w Polsce. To ponad 90% wszystkich dostępnych urządzeń w Polsce – do końca 2017 r. wszystkie terminale mają przyjmować zbliżeniowe płatności mobilne.
„Mastercard w telefonie” będzie można aktywować w aplikacji Moje ING mobile.