Zbliżają się wolne dni, w czasie których nasza czujność może być trochę mniejsza niż zazwyczaj. To dobry czas, żeby przypomnieć wszystkim o tym, jak w łatwy sposób sprawdzić czy otrzymany mail z fakturą jest autentyczny. Nie wystarczy słowo Play w tytule, nie wystarczy kwota podobna do tej, którą zazwyczaj się płaci. Najszybszym i najprostszym sposobem jest korzystanie z Play24 – na swoim koncie znajdziecie wszystkie faktury oraz informację o płatnościach.
Zespół rozwijający aplikację dokłada wszelkich starań, by była ona nowoczesna, łatwa w obsłudze, niezawodna i oferowała masę przydatnych i bezpiecznych funkcji.
Jeśli już dostaliście maila z fakturą – jest pięć sposobów sprawdzenia, czy mail w Waszej skrzynce na pewno jest od nas:
- Adres: e-mail z awizo może przyjść wyłącznie z adresu: awizo@mojefinanseplay.pl. Weź jednak pod uwagę, że oszuści potrafią spowodować wyświetlanie fałszywego adresu nadawcy.
- Dokument: sprawdź, czy załączona do e-maila faktura jest też na Twoim koncie w Play24.
- Wpisz na klawiaturze telefonu odpowiedni kod – w odpowiedzi dostaniesz wiadomość z podstawowymi danymi z faktury. Wpisz:
- *124# i naciśnij przycisk dzwonienia – sprawdzisz numer rachunku bankowego i kwotę do zapłaty,
- *125# i naciśnij przycisk dzwonienia – potwierdzisz dane z faktury: datę wystawienia, termin płatności, kwotę i numer rachunku.
- Zadzwoń do Obsługi Klienta pod numer *500 i zapytaj o ostatnią fakturę.
- Sprawdź dokładnie załączniki w e-mailu z e-awizo. Wysyłamy e-maile z dwoma załącznikami:
- e-faktura w pliku PDF,
- certyfikat autentyczności w pliku smime.p7s.
Zawsze też warto mieć program antywirusowy oraz regularnie aktualizować systemy operacyjne w komputerach i telefonach czy tabletach.