PLAY udostępnił swoim klientom innowacyjną usługę pozwalającą na przeprowadzanie połączeń i wymianę wiadomości SMS za pośrednictwem sieci Wi-Fi. Tym samym stał się pierwszym operatorem w kraju oferującym tę możliwość. Usługa jest bezpłatna, działa zarówno w Polsce jak i poza jej granicami oraz jest dostępna dla klientów indywidualnych jak i posiadających oferty dla firm.
`– Wierzymy, że usługa będzie wykorzystywana przez naszych klientów na przykład podczas zagranicznych podróży, aby uniknąć drogich opłat międzyoperatorskich a także w miejscach, gdzie nie ma zasięgu żadnej sieci komórkowej takich jak piwnice, czy budynki, w których utrudniona jest propagacja fal. Oczywiście z tego rozwiązania można korzystać także w domu i pracy, gdzie mamy dostęp do sieci Wi-Fi a dzięki temu połączenia będą zestawiane szybciej i wykonywane z użyciem lepszej jakości dźwięku, czyli HD Voice. – mówi Grzegorz Skowron-Moszkowicz, Dyrektor Departamentu Produktu i Terminali.
PLAY zdecydował się na rozwiązanie natywne, czyli bezpośrednio wbudowane w oprogramowanie smartfona. Taka opcja jest dla klienta prostsza, nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji czy skomplikowanej konfiguracji. Zaletą jest także fakt, że historia połączeń jest zintegrowana z tą, która jest dostępna tradycyjnie. Po wyjęciu telefonu z pudełka wystarczy tylko jeden bezpłatny SMS, by aktywować usługę.
Do korzystania z Wi-Fi Calling niezbędne jest posiadanie oferty na abonament oraz używanie telefonu kupionego od operatora. Co istone nie są to wyłącznie najdroższe smartfony, ale również te ze średniej półki cenowej.
Lista urządzeń pozwalających na korzystanie z usługi Wi-Fi Calling w PLAY:
- Samsung Galaxy S7
- Samsung Galaxy S7 edge
- Samsung Galaxy S6
- Samsung Galaxy S6 edge
- Sony Xperia XZ
- LG G4
- LG X screen
- LG K10 LTE
- LG K8 LTE
Operator planuje stopniowe wprowadzanie usługi Wi-Fi Calling również na innych urządzeniach i taryfach, o czym będzie informował.