W 2009 roku ponad 400 tysięcy Klientów zdecydowało się zmienić operatora – to 4 razy więcej niż w 2008 roku. Ponad połowa klientów, dokładnie 54% przechodzi ze swoim dotychczasowym numerem do PLAY. W 2009 dokładnie 218 tys. Klientów wybrało ofertę PLAY. Dla porównania w 2008 roku swój numer do PLAY przeniosło ok. 50 tys. Klientów.
W marcu 2009, tuż przed wprowadzenie oferty Jedna Wizyta – udział PLAY w rynku MNP wynosił 40%. Największy udział procentowy PLAY osiągnął we wrześniu 2009 – 60%. O sukcesie PLAY jak wynika z badań przeprowadzonych przez operatora decyduje – atrakcyjność oferty dedykowanej dla przenoszących numer 80% oraz prosty i szybki proces 75%.
Bartosz Dobrzyński CMO: – Największym sukcesem nowego procesu przenoszenia numerów jest to, że numer telefonu naprawdę stał się własnością klienta, tak jak adres email. To właśnie klient a nie korporacja, jaką jest operator telekomunikacyjny decyduje o tym, co dzieje się z jego numerem.
Kluczową rolę w tak dużej popularności przenoszenia numerów odegrała zmiana przepisów 6 lipca 2009, które skróciły proces przenoszenia do jednego dnia i zakazało pobierania z tego tytułu jakichkolwiek opłat. Już w pierwszym miesiącu po zmianie przepisów doszło do niemal dwukrotnego wzrostu liczby składanych wniosków. Każdego miesiąca coraz więcej Polaków decyduje się przenieść swój numer co pozwala zakładać, że w przyszłym roku liczba migracji zdecydowanie się powiększy. W grudniu do sieci PLAY swój numer przeniosło ponad 30 tysięcy klientów.