Amerykańska firma Research In Motion (RIM) oświadczyła, że w najbliższym czasie będzie w stanie sprzedać swój tablet BlackBerry Playbook, na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady, w ilości przekraczającej 20 tys. sztuk. Chodzi przede wszystikm o sprzedaż detaliczną. Urządzenie będzie dostępne w ofercie 19 kwietnia, zaś detaliści, począwszy od dnia dzisiejeszego, mogą zamawiać go w przedsprzedaży.
Dotyczy to również klientów, którzy będą składać zamówienia za pomocą serwisu Best Buy. Co ciekawe, BlackBerry Playbook z opcją Wi-Fi, będzie oferowany w trzech modelach i sprzedawany w oparciu o MSRP, czyli Sugerowaną Cenę Detaliczną Producenta. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie ceny będą zaczynać się od 499,99 dolarów za sztukę. Dotyczą urządzeń o pojemności 16 GB. Opcje 32 i 64 GB, dostępne będą za 100 i 200 dolarów więcej.
Jeden z szefów RIM, Mike Lazaridis nie omieszkał publicznie przypomnieć, że tablet jego firmy stanowi już teraz bardzo ceniony produkt, zapewniający jedyne w swoim rodzaju doświadczenia płynące z wykorzystania wielozadaniowości, dostępu do sieci czy przenośności urządzenia.
W Europie, BlackBerry Playbook pojawi się najprawdopodobniej w czerwcu tego roku, w ofercie brytyjskiego operatora 3 (Three).