„Indiańska opowieść” Marty Helman oraz cykl zdjęć Sebastiana Strączka to najlepsze prace w kategorii PLAYFOTO 3 edycji Wielkiego Konkursu Fotograficznego National Geographic. PLAY był sponsorem głównym 3 edycji tego konkursu.
Wyróżnienia otrzymali również Krzysztof Barański i Piotr
Rodzajewski. Prace wybrane zostały spośród 10 000 nadesłanych
fotografii. Po raz pierwszy w historii konkursu jury oceniało zdjęcia
zrobione telefonem komórkowym.
„Uchwyć chwilę” i „Fotoblog” to
dwie kategorie w których uczestnicy konkursu dokumentowali
rzeczywistość swoimi telefonami komórkowymi. Zdaniem jury, chwilę
najlepiej uchwycił Sebastian Strączek, natomiast Marta Helman swoim
fotoblogiem opowiedziała najciekawszą – w jej przypadku – indiańską
opowieść.
„Ten konkurs oddaje istotę naszej wizji tego, czym
może i powinien być telefon komórkowy. W przypadku tych prac
multimedialność telefonu stała się narzędziem do tworzenia wysokiej
jakości fotografii, które zostały docenione przez wybitnych specjalistów” – mówi Jacek Hensler, szef marketingu PLAY.
Wielki
Konkurs Fotograficzny National Geographic zorganizowany został po raz
trzeci. Profesjonaliści i amatorzy prezentują swoje prace w 5
kategoriach: natura, ludzie, kultura, extreme oraz moja przygoda z
National Geographic.
Prace nadesłane w tym roku oceniało jury w składzie:
- Tomasz Tomaszewski – fotograf,przewodniczący jury
- Witold Krassowski – fotograf,dwukrotny laureat World Press Photo
- Feliks Falk – reżyser filmowy i teatralny, wyreżyserował m.in. filmy „Wodzirej” i „Komornik”
- Tomasz Bagiński – artysta-malarz, animator, reżyser, nominowany do Oskara za film „Katedra”
- Martyna Wojciechowska – redaktor naczelna National Geographic Polska
- Agnieszka Franus – z-ca redaktor naczelnej National Geographic Polska
- Marcin Gruszka – Rzecznik Prasowy PLAY
Ogłoszenie
wyników i wręczenie nagród tegorocznej edycji konkursu odbyło się 24
września podczas uroczystej gali finałowej w Teatrze Narodowym w
Warszawie. Galę poprowadzili Martyna Wojciechowska i Marcin Prokop.
Gwiazdą wieczoru była „KAYAH”.
Pomysł na zorganizowanie
Wielkiego Konkursu Fotograficznego uzyskał poparcie i został doceniony
przez Towarzystwo National Geographic, które przyznało polskiej
redakcji magazynu w 2006 roku nagrodę uznania, w kategorii: Best New
Produkt Launch Campaign. Z inspiracji polskiego konkursu Towarzystwo
National Geographic zorganizowało ogólnoświatowy konkurs fotograficzny,
w którym mogą wziąć udział wszystkie edycje lokalne magazynu National
Geographic. Pierwszy konkurs odbył się w 2006 roku. Wzięło w nim udział
16 wydań międzynarodowych.
Nagrodzone prace w kategorii PLAYFOTO dostępne są na stronie tutaj