Podczas zorganizowanego przez Microsoft hackatonu zespół PLL LOT w ciągu zaledwie dwóch dni zbudował aplikację usprawniającą codziennie biurowe czynności, takie jak organizacja spotkań czy zarządzanie kontaktami biznesowymi. Członkowie zespołu zaprosili do udziału uczniów z Liceum im. Staszica w Warszawie, którzy wnieśli do projektu świeże spojrzenie i nowe, innowacyjne pomysły.
PLL LOT znajduje się w pierwszej dziesiątce najstarszych linii lotniczych na świecie i od 90 lat z dumą łączy Europę Środkowo-Wschodnią ze światem. Firma z tradycjami wie, że aby iść z duchem czasu, musi nie tylko inwestować w najnowsze rozwiązania, ale także aktywnie czerpać z wiedzy osób młodych, które technologię mają we krwi. Zwłaszcza, że na polskim rynku są już 4 pokolenia – od baby boomersów, przez pokolenie X oraz Y, aż po tzw. „Zetki”. Dlatego PLL LOT do udziału w hackatonie zaprosił przedstawicieli pokolenia, dla którego świat jest cyfrowy, a technologia jest chlebem powszednim.
Zbudowana w technologii Microsoft Power Apps aplikacja wykorzystująca algorytmy sztucznej inteligencji umożliwi pracownikom biura PLL LOT m.in. bieżące monitorowanie kolejki w punkcie gastronomicznym oraz wcześniejsze zapoznanie się z aktualnym menu. Ponadto nowo zatrudnione osoby zyskają praktyczny przewodnik po firmie, który ułatwi im poruszanie się po przestrzeni biurowej. Opracowane rozwiązanie zaprojektowano z myślą o pracownikach spółki, o czym świadczy m.in. jego design nawiązujący do kokpitu samolotu.
– Dzięki udziałowi w programie nasz zespół zyskał nowe umiejętności tworzenia prostych aplikacji biznesowych przy użyciu usług Microsoft Power Apps i Power Automate. Do udziału w hackatonie zaprosiliśmy uczniów klasy maturalnej szkoły, z którą współpracujemy, dzięki czemu nasza drużyna zyskała wiele innowacyjności, a licealiści mieli okazję zdobyć praktyczną wiedzę zarówno od naszych pracowników, jak i prowadzących maraton ekspertów Microsoft. Wierzymy, że przygotowana aplikacja pomoże usprawnić nasze codziennie zajęcia w organizacji – skomentowała Izabela Jurkowska, która prowadziła zespół PLL LOT podczas hackatonu.
Niezbędne zwiększanie kompetencji cyfrowych
W miarę jak technologia i cyfrowa transformacja zmieniają oblicze biznesu, organizacje każdej wielkości starają się dotrzymać kroku tempu zmian. Szukają nowych sposobów, aby wspierać swoich pracowników, angażować klientów, optymalizować działania. Nierzadko wiąże się to z koniecznością rozszerzania kompetencji pracowników. Odpowiedzią na związane z tym wyzwania jest Microsoft Power Apps – pakiet rozwiązań, funkcjonalności i platform danych, który zapewnia korzystającym możliwość szybkiego tworzenia aplikacji odpowiadających na konkretne potrzeby biznesowe.
– Ponieważ już niedługo każda firma będzie technologiczną, pracownicy muszą być w stanie dopasowywać swój styl pracy do zmieniającego się otoczenia. Dzięki Power Apps są w stanie tworzyć aplikacje i programy wydobywające potencjał z posiadanych danych. Nie trzeba być programistą, aby tworzyć aplikacje dla swojej firmy – mówi Michał Rok, specjalista techniczny Microsoft.
Hackaton finałem cyklu szkoleniowego z Power Platform
W ramach inicjatywy #chmurogotowi mającej na celu zwiększanie cyfrowych kompetencji pracowników polskich firm i instytucji publicznych, Microsoft przeprowadził siedmiotygodniowy cykl edukacyjny dla swoich klientów dotyczący Power Platform, czyli platformy umożliwiającej tworzenie aplikacji automatyzujących procesy biznesowe na bazie własnych danych. Seria szkoleń rozpoczęła się od warsztatu, podczas którego prawie 100 klientów Microsoft miało okazję zapoznać się z możliwościami usług Power Apps i Power Automate, a także wykonało zestaw ćwiczeń warsztatowych pod okiem ekspertów. Uczestnicy trenowali także swoje umiejętności wykorzystując dodatkowe materiały edukacyjne czy filmy instruktażowe. Zwieńczeniem projektu edukacyjnego był hackaton, podczas którego uczestnicy sprawdzili w praktyce, jak Microsoft Power Platform pomaga w znacznie szybszym opracowywaniu aplikacji firmowych wykorzystywanych do typowych zadań, takich jak procesy obiegu informacji, akceptacji wniosków czy inspekcji w terenie. W maratonie udział wzięło osiem kilkuosobowych zespołów, składających się zarówno z pracowników działów informatycznych, jak i biznesowych. Wszystkim zespołom udało się osiągnąć postawiony cel, jakim było zbudowanie aplikacji usprawniającej pracę i procesy biznesowe w organizacji.