Polkomtel S.A. uruchomi 1 października 2002 r. w Łodzi pierwsze zlokalizowane poza Warszawą Centrum Telefonicznej Obsługi Klienta. -Prace koncepcyjne nad rozwojem struktury Centrów Telefonicznej Obsługi Klienta sieci Plus GSM rozpoczęliśmy w połowie 2001 r – powiedział Jarosław Pachowski, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Polkomtel S.A.
-Rozważaliśmy kilka wariantów rozwoju Biura Obsługi Klienta. Po przeprowadzeniu licznych symulacji znaleźliśmy rozwiązanie, które łączy możliwość lepszej obsługi naszych klientów z realizacją bardzo ważnych celów społecznych. Dzięki nowej inwestycji Polkomtel S.A., już od 2 września br. zatrudnionych zostanie około 30 bezrobotnych absolwentów szkół wyższych z terenu Łodzi i okolic, a docelowo w nowo powstałym Centrum Telefonicznej Obsługi Klienta pracę znajdzie 150 osób, w tym też osoby niepełnosprawne ruchowo.
Trzecie Centrum Telefonicznej Obsługi Klienta Plus GSM znajduje się przy ulicy Traktorowej. Budynek w którym się mieści został gruntownie zmodernizowany, przeprowadzone prace adaptacyjne gwarantują, że jest nowoczesnym, komfortowo wyposażonym miejscem pracy. Nowa siedziba jest w pełni przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, a odpowiednio przystosowane stanowiska pracy, podjazdy, windy, oraz toalety umożliwiają bezpieczne i wygodne funkcjonowanie każdemu pracownikowi Centrum.
-Województwo łódzkie w przeciągu kilku lat zmieniło swoje oblicze stając się regionem na terenie którego realizowane są inwestycje wykorzystujące najnowsze technologie oraz zaplecze naukowo-badawcze. Ma to duże znaczenie, głównie z uwagi na centralne położenie i związane z tym szanse i możliwości. Dzięki kolejnemu już Call Center jesteśmy ważnym ośrodkiem telekomunikacyjnym kraju. Propozycja firmy Polkomtel S.A. to znacząca inwestycja na terenie regionu, dzięki której znajdzie pracę w Łodzi 150 osób. Z satysfakcją dostrzegam, ze rozwój branży telekomunikacyjnej idzie w parze z wykorzystaniem potencjału i atutów województwa powiedział Krzysztof Makowski, Wojewoda Łódzki.
-Łódź od początku uważana była za naturalną, choć nie jedyną alternatywę lokalizacji w Warszawie – mówi Artur Waśk, dyrektor ds. obsługi klientów i rozwoju CRM Plus GSM. -W analizie uwzględnialiśmy szereg elementów: koszty budowy, adaptacji odpowiedniej klasy powierzchni biurowych, koszt dzierżawy, bądź rozbudowy infrastruktury sieci przesyłowej, sytuację makroekonomiczną w regionie, stopę bezrobocia, dostępność wykształconych kandydatów do pracy w BOK. Ostatecznie wybór padł na Łódź z uwagi na najkorzystniejsze łączne spełnienie wszystkich ww. kryteriów. Łódzkie BOK nie jest w żadnym aspekcie jednostką peryferyjną. Jest włączone w wirtualny system Centrów Telefonicznej Obsługi Klientów Plus GSM w sposób niezauważalny dla naszych klientów, co oznacza, że spełnia wszystkie parametry technologiczne, a przede wszystkim wysokie wymagania jakości samej obsługi klientów przez naszych pracowników.
Wszystkie Centra Obsługi klienta sieci Plus GSM działają w oparciu o procedury i metody zapewniające najwyższą jakość świadczonych usług, zgodnie z normami ISO 9002. Centra służą pomocą przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Zespół tworzą profesjonalni konsultanci z najwyższymi kwalifikacjami. Najczęściej odpowiadają na pytania dotyczące zakresu świadczonych usług, zasięgu sieci, możliwości użytkowania telefonu poza granicami kraju, rodzajów planów taryfowych oraz sieci sprzedaży Plus GSM. Służą poradą i pomocą we wszelkich kwestiach, tak by każdy klient w pełny sposób mógł korzystać z najbardziej dla siebie odpowiedniej gamy usług oferowanych przez Plus GSM. Obsługą klientów sieci Plus GSM zajmuje się co trzeci pracownik Polkomtel S.A., tj. około 1000 osób. Każdy z nich udziela dziennie od kilkudziesięciu do ponad stu porad abonentom sieci.
(źródło: Plus GSM)