Wszyscy ci abonenci Polkomtela, którzy w pierwszym dniu obowiązywania nowych taryf w sieci komórkowej Plus GSM zdecydowali się na zmianę taryfy na nową nie mogli otrzymywać ani wysyłać SMS.
Abonenci, z których każdy za zmianę taryfy zapłacił 61 zł, powinni zgłosić się do biura obsługi klienta sieci i poprosić o uruchomienie SMS.
Z informacji „Rz” uzyskanych od pozbawionych SMS abonentów Plusa wynika jednak, że taka interwencja nie zawsze pomaga. W efekcie abonenci nie mogą dostać się m.in. do elektronicznego BOK, gdyż hasło umożliwiające wejście na te strony dostaje się SMS. Nie działały także wszelkie inne usługi oparte na SMS.
Pracownicy biura obsługi klienta awarię tłumaczyli błędami w oprogramowaniu systemu billingowego – w starych taryfach była jedna opłata za SMS, w nowych inna jest cena SMS krajowych, a inna SMS wysyłanych za granicę – i zapewniali, że usługi będą działać na pewno od północy z wtorku na środę, a być może wcześniej. Ok. 16.00 nasi rozmówcy mogli już korzystać z SMS. Klienci, z którymi rozmawialiśmy, zapowiadają złożenie reklamacji, w której – ze względu na kłopoty z SMS – żądać będą przynajmniej anulowania opłaty za zmianę taryfy na nową.
– Mimo że kampania reklamowa nowych taryf jeszcze się nie zaczęła pierwszego dnia, w poniedziałek, taryfy zmieniło 5 tys. 226 klientów, a we wtorek do godz. 15.00 kolejne 7 tys. Zainteresowanie przerosło nasze oczekiwania – mówił „Rz” Ryszard Woronowicz, rzecznik Polkomtelu.
– Zmiana takiej liczby danych pokazała luki w systemie – przyznał.