W tegorocznej edycji rankingu Top Marka Plus po raz kolejny osiągnął zdecydowanie najlepszy wynik spośród wszystkich badanych operatorów. W naszej kategorii branżowej zajęliśmy pierwsze miejsce, a w zestawieniu ogólnym obejmującym 500 największych marek znaleźliśmy się na siódmej pozycji. Plus już trzeci raz z rzędu i czwarty raz w ciągu ostatnich pięciu lat zajął najwyższe miejsce na podium w kategorii telekomunikacja.
Top Marka to odbywające się od 14 lat, największe na polskim rynku badanie ilościowe i jakościowe analizujące popularność i wizerunek poszczególnych marek w artykułach prasowych, internetowych i w mediach społecznościowych.
Badaniem objętych jest aż 500 marek z 50 branż, a o ich miejscu w rankingu decyduje wypadkowa trzech zmiennych: liczba artykułów dziennikarskich (z wykluczeniem reklam) i postów internautów na temat danej marki, szacowane dotarcie (liczba ich odbiorców) oraz wydźwięk publikacji (pozytywny/neutralny/negatywny). Ranking organizowany przez branżowy magazyn Press oraz firmę PRESS-SERVICE Monitoring Mediów jest najbardziej przekrojowym i miarodajnym badaniem tego typu w Polsce.
Plus w tegorocznej edycji rankingu Top Marka po raz kolejny zdecydowanie pokonał konkurencję, osiągając wskaźnik siły marki znacznie wyższy niż zsumowana wartość tego parametru dla operatów na drugim i trzecim miejscu zestawienia. Na zwycięski wynik składają się:
- wysokie szacowane dotarcie informacji do odbiorców – Impact. Było ono niemal dwukrotnie większe od drugiego na podium Orange i blisko trzykrotnie wyższe od Play i T-Mobile,
- najlepszy w grupie operatorów infrastrukturalnych wydźwięk opublikowanych informacji – Indeks Sentymentu,
- najwyższa liczba publikacji dotyczących Plusa, która przewyższa sumę publikacji na temat dwóch kolejnych marek – Orange i Play.