Według raportu Gemius/PBI, PMPG Polskie Media S.A., wydawca serwisów wprost.pl i dorzeczy.pl, osiągnęła w marcu tego roku 10,5 mln użytkowników (RU) i 125 mln odsłon, co oznacza rekordowe 190% wzrostu w stosunku do marca 2019. Tym samym znalazła się w gronie TOP 20 Grup Internetowych w Polsce, zajmując 19. miejsce w rankingu ruchu ogółem i 14. jeśli chodzi o ruch na urządzeniach mobilnych.
Wprost.pl z 9 mln użytkowników (RU) jest zdecydowanym liderem w kategorii serwisów związanych z tygodnikami opinii, mając 30% jej całkowitego udziału. DoRzeczy.pl uplasował się na 2. miejscu, osiągając w marcu 4,7 mln użytkowników. Obydwa serwisy urosły rok do roku odpowiednio o 206% i 277%.
Wartym odnotowania jest spektakularny skok w zestawieniu serwisów o tematyce zdrowotnej jaki odnotował serwis Zdrowie i Medycyna na wprost.pl. Z 6,8 mln użytkowników i 40 mln odsłon zajął w marcu 2. pozycję, osiągając 24% zasięgu wśród polskich internautów.
– Jako wydawcę, cieszy mnie ten silny trend wzrostowy i utwierdza w przekonaniu o słuszności kierunku rozwoju. Choć sytuacja pandemii nie jest bez wpływu na media, jestem przekonany, że nasza skala wzrostu jest już wynikiem zmian i wysiłków podejmowanych na drodze transformacji digitalowej, którą realizujemy wdrażając strategię #CyfrowyŚwiatWprost. Przez ostatni rok Zespół dokonał wielu zmian i choć jeszcze dużo przed nami, wierzę, że te wzrosty dadzą obu Redakcjom przysłowiowy „wiatr w żagle”. Ambicje mamy duże i nie waham się o tym mówić. Oprócz skali bardzo stawiamy na jakość, wiarygodność, dziennikarską rzetelność i trwałe budowanie relacji z odbiorcą treści. Wszystkie z tych elementów wdrażaliśmy od początku funkcjonowania serwisu zdrowie.wprost.pl – i dziś jestem dumny z rezultatów jakie dają wysokiej jakości, autorskie treści, będące praktyczną lekturą i wiedzą wspierającą zdrowie naszych Czytelników – komentuje wydawca, założyciel i główny akcjonariusz PMPG Polskie Media S.A. – Michał Maciej Lisiecki. Dodając: – Aktualnie wprowadzamy w wydawnictwie nowe formaty – w tym ofertę oczekiwaną przez domy mediowe, których coraz większa ilość rozpoczyna z nami współpracę. Dotąd nasze wydawnictwa drukowane posiadały silniejszą ofertę dla klientów bezpośrednich. Również w konsultacji z ekspertami z agencji mediowych, dopracowujemy nowatorską koncepcję eWprost – prenumerata.wprost.pl, o czym niebawem kolejnych komunikatach.
W kwietniu, wraz z wprowadzanymi zmianami, zadebiutowały na wprost.pl trzy nowe programy #video realizowane przez redakcję:
- „Trafiony – zatopiony” prowadzony przez Joannę Miziołek, w którym dziennikarka rozlicza polityków i piętnuje ich niekonsekwencję, publikowany w czwartki o g. 8:00,
- „Studio Balkon” prowadzony przez Pawła Bednarza, w którym poruszane są tematy ekonomiczne, publikowany w poniedziałki o g. 18:00
- „Zdalnie, kulturalnie” przewodnik kulturalny prowadzony przez Małgorzatę Fiejdasz-Kaczyńską, publikowany w piątki o g. 17:00.
Przypomnijmy, 25 marca Zarząd PMPG podjął decyzję o zmianie modelu wydawniczego spółki zależnej AWR „Wprost”, tj. zakończeniu wydawania drukiem tygodnika „Wprost” i skupieniu się na tworzeniu i dystrybucji treści w Internecie. Ostatnie wydanie tygodnika “Wprost” ukazało się drukiem 30 marca, po prawie 40 latach obecności na rynku. Równocześnie zapowiedziano pojawienie się e-wprost w nowej odsłonie i rozwój nowych formatów składających się na #CyfrowyŚwiatWprost.
Drogą coraz silniejszej digitalizacji podąża również tygodnik Do Rzeczy – ten jednak nadal realizuje również strategię wydawnictwa drukowanego i jego wydania dostępne są regularnie w tradycyjnej sieci dystrybucji prasy.