O przyszłej współpracy Poczty Polskiej w ramach cyfryzacji usług publicznych rozmawiali dziś minister cyfryzacji – Anna Streżyńska, minister infrastruktury i budownictwa – Andrzej Adamczyk, podsekretarz stanu w ministerstwie cyfryzacji – Piotr Woźny oraz Zarząd Poczty Polskiej pod przewodnictwem Marka Chibowskiego wraz z przedstawicielami firmy.
Poczta posiada potencjał, narzędzia i gotowe rozwiązania niezbędne do dostarczenia bezpiecznej platformy dla kontaktu obywateli z państwem. Operator pełnił przez lata funkcję pośrednika w kontakcie z administracją. Dziś chce kontynuować to zadanie w sieci, zmieniając stempel pocztowy na jego elektroniczną wersję.
– Poczta Polska od dawna pełni funkcję komunikacyjnego krwioobiegu państwa. Nie chcemy przegapić swojej szansy przy realizacji prestiżowych rządowych programów, do których z pewnością należy budowanie platformy e-administracji – mówi prezes Poczty Polskiej, Marek Chibowski.
Konto zaufane na Envelo
Poczta Polska jest jedynym podmiotem na rynku, który oferuje sprawne, w pełni funkcjonalne, poświadczone wymaganymi certyfikatami bezpieczeństwa narzędzie do komunikacji z państwem. Jest to platforma Envelo. Operator posiada także olbrzymi potencjał do realizacji dużych projektów związanych z cyfryzacją usług publicznych – dzięki sieci prawie 7500 placówek oraz pracownikom sprzedaży, listonoszom i asystentom, dociera do wszystkich obywateli na terenie całego kraju.
W centrum cyfryzacji
Minister Anna Streżyńska zapewniała, że platforma Envelo ma szansę stać się sercem serwisu obywatel.gov.pl – skupiającym rozwiązania cyfrowe dla obywateli. Pierwszym projektem, który ministerstwo chce zrealizować wspólnie z operatorem, jest umożliwienie odbierania przesyłek sądowych przez Konto Zaufane na platformie Envelo. Ta elektroniczna wersja korespondencji miałaby moc urzędową, a odbiorca przesyłki mógłby wcześniej na cyfrowym awizo sprawdzić, jakiego rodzaju list został do niego nadany.