piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Poczta Polska: dane z 2019 roku potwierdzają, że e-commerce napędza polską gospodarkę

    Zobacz również

    W porównaniu z 2018 rokiem, liczba obsłużonych przez pocztowców paczek i przesyłek kurierskich wzrosła o blisko 19%. Jednocześnie klienci wysłali o 9% mniej listów. Poczta Polska spodziewa się, że w 2020 e-commerce nadal będzie się dynamicznie rozwijać. 2019 rok był rekordowy dla Poczty Polskiej pod względem liczby obsłużonych paczek i przesyłek kurierskich. Operator pocztowy utrzymuje czołową pozycję na rynku usług KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych).

    - Reklama -

    W ubiegłym roku przychody z obsługi paczek i przesyłek kurierskich wyniosły 1,05 mld złotych. Wzrost liczby obsługiwanych przesyłek na poziomie 18,6% to wynik o kilka punktów procentowych powyżej rynku. Rozwój e-commerce bardzo pozytywnie wpływa na usługi KEP i wiele innych segmentów polskiej gospodarki – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

    Wysoki wynik to w dużej mierze zasługa rekordowego szczytu przedświątecznego, który rozpoczął się już na początku listopada. Najbardziej pracowity dla pocztowców był okres tuż przed Bożym Narodzeniem, czyli drugi i trzeci tydzień grudnia. W porównaniu z rokiem 2018, w ostatnim przedświątecznym tygodniu Poczta obsłużyła o 40% paczek więcej. Zgodnie z przewidywaniami, rekord dzienny zanotowano 16 grudnia.  Po tym terminie liczba przesyłek KEP spadła, ale nadal utrzymuje się na stosunkowo wysokim poziomie. Dane z pierwszej połowy stycznia 2020 r. pokazują, że wolumeny przesyłek e-commerce dorównują tym z listopada ubiegłego roku. Według ekspertów na ten wynik złożyły się przede wszystkim wyprzedaże oraz zwroty.

    Poczta, przygotowując się do obsługi rosnącej liczby przesyłek, powiększyła w 2019 roku powierzchnię sortowni o 23 tys. m2, a do obsługi w szczycie przedświątecznym zatrudniła dodatkowo ponad 4 tys. osób, z czego ponad 2,3 tys. na umowy o pracę i ponad 1,7 tys. na umowy zlecenia.

    Największe wzrosty Poczta Polska odnotowała w punktach odbioru (pocztowych i partnerskich). W 2019 roku do pocztowej sieci click&collect trafiała co czwarta paczka obsłużona przez Pocztę Polską, a w grudniu już co trzecia. W porównaniu z 2018 rokiem, popularność punktów odbioru znacząco wzrosła, a liczba paczek doręczanych w ten sposób podwoiła się.

    W całej Polsce Poczta razem z partnerami (sklepy Żabka, stacje PKN Orlen, kioski i saloniki prasowe RUCH) udostępnia 12 tys. punktów odbioru oraz 200 automatów paczkowych zlokalizowanych w marketach Biedronka i placówkach pocztowych.

    ŹródłoPoczta Polska
    guest
    0 Comments
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...