Blisko 100 firm z branży e-commerce z woj. mazowieckiego, lubelskiego i podlaskiego otrzymało statuetki e-Gazel Biznesu na gali finałowej w Warszawie. W województwo mazowieckim konkurencja była ogromna, nagrodzono aż 78 firm, ale statuetkę lidera odebrała firma Ochnik, oferująca galanterię i odzież skórzaną. Zwycięska firma z województwa lubelskiego – Artemodo zajmuje się sprzedażą, projektowaniem oraz produkcją oświetlenia.
W województwie podlaskim zwyciężyła firma Kontri, sprzedająca bieliznę.
Podczas gali, w czasie panelu dyskusyjnego, eksperci rozmawiali o tym jak przyspieszyć rozwój biznesu i jakie są kluczowe oczekiwania klientów w dobie globalizacji i dynamicznie rosnącego rynku chińskiego. Podkreślano, że dzisiejszy biznes nie ma szans przetrwania bez chociaż częściowego przeniesienia go do internetu.
E-Gazelą Biznesu mogła zostać każda mała i średnia firma zajmująca się handlem w internecie, która w latach 2014-15 odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży i zysk w roku 2015. Musiały przy tym wykazać się obrotem od 50 tys. do 100 mln zł. W ten sposób wyłonionych zostało w całej Polsce 333 laureatów, których cechował najdynamiczniejszy rozwój e-biznesu. To wzrost o 30 firm w porównaniu do ubiegłego roku i o 80 więcej niż w pierwszej edycji.
— Cała lista rankingowa jest dłuższa od dwóch poprzednich, a zwyżki obrotów, które decydują o miejscach zajmowanych przez firmy, równie imponujące jak w latach poprzednich. Aż 48 e-Gazel w ciągu roku podwoiło obroty, a lider zestawienia zwiększył je ośmiokrotnie. To wszystko tylko potwierdza, że nie ma już praktycznie branży, która nie zwiększałaby zysków dzięki e-sprzedaży — tłumaczył Przemysław Barankiewicz, redaktor naczelny Bankier.pl.
Ranking organizowany jest przez Bonnier Business Polska – wydawcę Pulsu Biznesu, a badanie przeprowadzone zostało przez ARC Rynek i Opinia – firmę badawczą specjalizującą się w realizacji projektów dla branży e-commerce.