W tym roku Poczta Polska wprowadziła innowacyjny projekt eCommerce. Ta parasolowa usługa łączy wysyłkę z usługami bankowymi, ubezpieczeniowymi i e-usługami. Takie połączenie wpisuje się w trend, który już jest obserwowany w Europie, czyli pełną integrację usług dla sektora eCommerce, zamiast tradycyjnego koncentrowania się operatorów pocztowych na transporcie i doręczaniu paczek.
– Poczta dla e-commerce to obecnie znacznie więcej niż dystrybucja paczek. Tworzymy kompleksową ofertę dla e-sprzedawców, dzięki której nasi klienci nie tylko sprawnie i po dobrej cenie nadadzą przesyłkę ale także mogą skorzystać z usługi bankowej, ubezpieczenia czy zniżki na ofertę cyfrową w ramach platformy Envelo – powiedział Sławomir Żurawski, Dyrektor Biura Rozwoju Usług KEP Poczty Polskiej podczas konferencji Ecommerce Trends na Stadionie Narodowym w Warszawie.
– Rozwiązania Poczty Polskiej skutecznie wspierają eCommerce i kreują trendy w tej branży. Świądczą o tym projekty realizowane wspólnie z IAI-Shop.com, albo sklepem internetowym Vobis – podkreślił Sławomir Żurawski.
W czerwcu tego roku Poczta Polska udostępniła dla klientów serwis ecommerce.poczta-polska.pl oferujący obsługę dla branży e-handlu. W jednym miejscu e-klienci mogą wybrać przesyłki odpowiadające ich potrzebom, zlecić obsługę zwrotów, poznać ofertę finansowo-ubezpieczeniową, czy wysłać neofakturę w cyfrowej wersji.
Poczta Polska skutecznie wdraża strategię polegającą na rozwoju najbardziej perspektywicznych segmentów biznesu. Jednym z nich jest rynek usług paczkowo-kurierskich, którego klientami są między innymi firmy związane z eCommerce.
Konferencja Ecommerce Trends to wydarzenie dedykowane przedsiębiorcom działającym w obszarze ecommerce jak również tradycyjnego handlu, będące okazją do zapoznania się z najbardziej innowacyjnymi trendami biznesu w internecie. Ostatnia edycja odbyła się 23-24 września, na Stadionie Narodowym w Warszawie i w całości była poświęcona najważniejszym aspektom handlu internetowego, mobilnego, czy nowoczesnym usługom logistycznym.