W sieci Poczty Polskiej odnotowujemy obecnie stały trend wzrostowy operacji bezgotówkowych. W 2021 r. klienci Poczty Polskiej wykonali w placówkach pocztowych i u kurierów ponad 26 mln transakcji bezgotówkowych. Ta forma płatności okazała się wygodnym i bardzo bezpiecznym rozwiązaniem w warunkach pandemii. Płatności bezgotówkowe cieszą się coraz większą popularnością wśród klientów realizujących zakupy w placówkach pocztowych oraz dokonujących płatności za przesyłki za pobraniem u kurierów.
Klienci Poczty Polskiej pozytywnie oceniają możliwość płatności kartami i BLIK. Porównując ilość transakcji w 2021 r. do 2020 r. to płatności mobilne w całej sieci wzrosły o ponad 97%, a płatności kartami o 8%. Natomiast u kurierów zaobserwowaliśmy istotny wzrost transakcji kartami w porównaniu rok do roku o 14%. Udostępnione płatności bezgotówkowe wpływają na komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę Polską oraz przyspieszają obsługę klientów odbierających paczki.
– Oferta nowoczesnych i różnorodnych płatności bezgotówkowych pozwoli nam skutecznie rywalizować o klientów na rynku e-commerce. Poczta Polska zwraca szczególną uwagę na rozwiązania bezpieczne i wygodne. W placówkach pocztowych na terenie całego kraju realizowanych jest codziennie kilkaset tysięcy bezgotówkowych transakcji płatniczych. Chcemy by korzystający z nich klienci mogli cieszyć się jak największą wygodą oraz dostępnością nowoczesnych i przyjaznych rozwiązań płatniczych – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Poczta Polska rozwija udostępnianie płatności bezgotówkowych w sieci placówek. Dzięki zainstalowanym terminalom POS, klienci Poczty mogą skorzystać z szerokiego wachlarza usług m.in.: płatności w walucie karty DCC, wypłaty gotówki (do 5000 zł), doładowania telefonów komórkowych, cash-back czy kodów Paysafecard.