Konkurencyjne ceny, szeroka oferta i możliwość samodzielnego zaprojektowania nadruku na kartonach – to argumenty, którymi Poczta Polska zachęca klientów do korzystania ze swojego e-sklepu. W efekcie Spółka każdego miesiąca sprzedaje ponad pół miliona kartonów, wypełniaczy, taśm i innych produktów służących do pakowania przesyłek. Firma notuje roczny wzrost zamówień na poziomie 112% przy wzroście sprzedaży wynoszącym 125%.
– Prawie 80% naszych klientów to klienci biznesowi. Skrojone na miarę potrzeb zestawy umożliwiają zaoferowanie atrakcyjniejszych cen. W naszym e-sklepie posiadamy ponad 300 rozmiarów kartonów, które można ozdobić np. logiem firmy. Walory estetyczne są ważne, ale należy pamiętać, że wzrost sprzedaży na rynku opakowań w Polsce zależy przede wszystkim od utrzymania wzrostu segmentu e-commerce. Tu perspektywy są więcej niż optymistyczne – komentuje Tomasz Wilk, kierownik e-sklepu.
Na stronie e-sklepu znajdziemy kartony w pełnym asortymencie kształtów – od tub, przez szafy przeprowadzkowe po tradycyjne pudełka i opakowania fasonowe. Klient może dostosować produkt do swoich potrzeb także pod względem oprawy graficznej. Prosty kreator online umożliwia samodzielne zaprojektowanie nadruku na kartonach.
Prężnie rozwijający się rynek e-commerce przyciąga nie tylko dla operatorów logistycznych, ale również dostawców opakowań. Zakupy internetowe docierają do odbiorców w kartonach, kopertach, foliopakach, których dostawcy prześcigają się w przygotowaniu jak najatrakcyjniejszej oferty. Niektórzy operatorzy logistyczni uruchamiają i prowadzą sprzedaż opakowań, by obsłużyć cały łańcuch e-commerce. Taką strategię przyjęła również Poczta Polska.