Poczta Polska zaangażowała się w program edukacyjny „Kupuję w Internecie”. Jego celem jest budowanie wśród konsumentów świadomości, że zakupy w sieci są wygodne, szybkie i bezpieczne. Organizatorem kampanii jest Izba Gospodarki Elektronicznej. W ramach kampanii została uruchomiona strona internetowa kupujewinternecie.info.pl, na której znajduje się poradnik „Jak kupować w Internecie?”. Zamieszczono w nim przejrzyste materiały graficzne pokazujące proces zakupu online jako prosty, szybki i bezpieczny.
Dodatkowo w poradniku znajduje się „Dekalog Bezpiecznych zakupów online e-Commerce Polska”, który od kilku miesięcy cieszy się dużym zainteresowaniem wśród konsumentów, jak i e-przedsiębiorców. Na stronie można się również dowiedzieć jakie prawa przysługują nam jako klientom sklepów internetowych.
W akcji uczestniczy także Poczta Polska. W kilku tysiącach placówek pocztowych pojawią się plakaty informujące o zaletach kupowania on-line. Dla Poczty Polskiej rynek e-commerce jest strategicznym obszarem.
– Wygoda i oszczędność to główne powody robienia zakupów w e-sklepach. Dla klientów liczy się także jak szybko otrzymają zakupy i informacja o statusie przesyłki. Polacy coraz chętniej kupują w sieci, a to przekłada się na wzrost popytu na usługi logistyczne. Dlatego zależy nam, żeby rynek e-commerce dynamicznie rósł – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.
Kampania „Kupuję w Internecie” ma charakter cykliczny. Co roku, w ostatnim kwartale będzie realizowana kampania informacyjna.