BLIK jako forma płatności jest wygodnym i bardzo bezpiecznym rozwiązaniem w warunkach pandemii, czego dowodzą zachowania klientów Poczty Polskiej. W styczniu 2021 roku liczba dokonanych transakcji wzrosła o 114 proc. w stosunku do tego samego miesiąca rok wcześniej. W lutym Poczta odnotowała 12 proc. więcej transakcji realizowanych BLIKiem niż w styczniu br. Natomiast w całym 2020 roku dynamika wzrostu tego typu płatności wyniosła 120 proc. względem roku 2019.
W 2020 r. klienci Poczty Polskiej dokonali blisko 25 mln transakcji bezgotówkowych. Największy wzrost popularności Poczta odnotowała w przypadku płatności BLIKiem. To o 120% transakcji więcej, niż w roku 2019. W styczniu i lutym br. trend utrzymał tendencję wzrostową, bo liczba transakcji w pierwszym miesiącu roku wyniosła o 114 % więcej niż w styczniu 2020 roku. Wyniki lutego br. potwierdzają dalsze wzrosty, gdzie liczba transakcji BLIKiem wyniosła o 12 % więcej niż styczniu 2021. Poczta Polska zachęca do korzystania z płatności bezgotówkowych. Zwiększają one bezpieczeństwo klientów i pracowników podczas pandemii. Od początku zmagań z koronawirusem Spółka stosuje dodatkowe środki ochronne i ogranicza ryzyko rozprzestrzeniania się SARS-CoV-2.
– Poczta Polska promuje nowoczesne i bezpieczne sposoby płatności w placówkach pocztowych i u kurierów. Nasi klienci coraz częściej korzystają z form bezgotówkowych, opłacając w ten sposób usługi pocztowe, finansowe i ubezpieczeniowe, ale przede wszystkim dokonane na pocztach zakupy – mówi Krzysztof Falkowski, wiceprezes Poczty Polskiej.
Wszystkie własne placówki pocztowe są wyposażone w terminale płatnicze. Klienci mają możliwość dokonywania płatności bezgotówkowych za nasze usługi. Poczta oferuje ponadto szereg rozwiązań ułatwiających realizację transakcji, m.in.: płatności w walucie karty – DCC (Dynamic Currency Conversion), wypłaty gotówki z bankowej karty płatniczej za pomocą terminala płatniczego POS, cash-back – usługę bankową, która umożliwia wypłatę gotówki, kody Paysafecard – sprzedaż tzw. kodów elektronicznych. Kody Paysafecard to unikatowe kombinacje znaków elektronicznych, które klienci otrzymują w formie wydruku z terminala POS. Umożliwiają dokonywanie płatności w serwisach internetowych, m.in. za usługi lub dostawy.
Powyższe usługi są świadczone bez żadnych dodatkowych opłat naliczanych przez Pocztę Polską. Obejmują posiadaczy kart płatniczych VISA i MasterCard – jeśli świadczona usługa wymaga użycia karty. Są dostępne w sieci placówek pocztowych, z wyłączeniem agencji pocztowych.