Widokówki z nadmorskimi miejscowościami były najlepiej sprzedającym się produktem lipca w placówkach pocztowych. Według najnowszych danych Poczty Polskiej aż o 20% wzrosła sprzedaż znaczków w pasie nadmorskim w porównaniu do wyników z zeszłego roku. Z kolei w sprzedaży internetowej na platformie Envelo największą popularnością cieszy się e-znaczek. W okresie wakacyjnym dobrze sprzedaje się również e-kartka – personalizowana pocztówka z grafiką lub zdjęciem.
Poczta Polska i Envelo mają neokartkę, czyli specjalną ofertę dla klientów lubiących nowinki technologiczne. Zamiast poszukiwania atrakcyjnej pocztówki, wystarczy wejść na Envelo, dodać własny plik graficzny lub wybrać jeden z projektów dostępnych na platformie i bez wychodzenia z domu wysłać kartkę, korzystając ze smartfona. Pracownicy Poczty wydrukują widokówkę, włożą do koperty i doręczą odbiorcy. Klienci doceniają opcję personalizacji. Większość, bo aż 62% neokartek wysłanych do końca lipca br., zostało utworzonych z prywatnych grafik użytkowników platformy.
Oprócz pocztówek, klienci często kupują również e-znaczki. W porównaniu do danych z analogicznego okresu 2017 roku, w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku sprzedaż neoznaczków wzrosła o blisko 40%. Do neoznaczka także można dodać własną grafikę.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się w lipcu również inne, nie tylko pocztowe, produkty, m.in. książka Katarzyny Nosowskiej „A ja żem jej powiedziała…” oraz „Niebo istnieje… Naprawdę!” autorstwa Todda Burpo i Lynn Vincent. Spośród towarów oferowanych w placówkach pocztowych, klienci chętnie sięgali także po słodycze i zabawki dla dzieci. Poczta Polska wprowadziła także do swojej oferty bogaty asortyment napojów, wyposażając wybrane placówki w chłodziarki.