Po raz czwarty w rankingu E-Gazele Biznesu zostaną nagrodzone małe i średnie firmy eCommerce, które dynamicznie zdobywają rynek w ramach swojej specjalizacji i generują wysoki wzrost przychodów rok do roku. O tytuł e – Gazeli Biznesu będą walczyć firmy zajmujące się handlem w internecie, których roczne dochody wynoszą od 50 tys. zł do 100 mln zł. Autorem rankingu jest Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. Wyniki tegorocznego konkursu poznamy już 18 października.
– Poczta Polska łączy klientów i przedsiębiorców, dlatego doskonale rozumie potrzeby obu stron. Dzięki zaawansowanej technologii i logistyce pocztowej handel może odbywać się bez problemów – podkreśla Przemysław Sypniewski, Prezes Zarządu Poczty Polskiej. – Poczta Polska jest najchętniej wybieranym operatorem logistycznym w Polsce i oferuje szeroki wachlarz usług dla eCommerce (m.in. usługi z zakresu marketingu bezpośredniego, usługi bankowe, ubezpieczeniowe, eZwroty, sprzedaż wysyłkowa oraz logistyka gotówki).
Ekspresowa i wygodna dostawa to dźwignia handlu e-commerce. Wybierając sklep, Klienci zwracają uwagę na ofertę darmowej wysyłki, elastyczność godzin dostawy oraz wielkość sieci punktów odbioru. Poczta Polska jest liderem pod względem liczby punktów odbioru. Aktualnie można zamawiać paczki do jednej z 4100 placówek Poczty, blisko 1000 stacji paliw Orlen i 1700 kiosków i saloników RUCH. Klienci mają w sumie do dyspozycji prawie 7 tysięcy punktów odbioru paczek.
Dzięki porozumieniu o współpracy podpisanemu we wrześniu pomiędzy Pocztą Polską a China Post Group, polskie firmy będą też miały możliwość dotarcia do 1,3 mld potencjalnych klientów. Chiny odpowiadają za dużą część, rosnącego w tempie 20% rocznie, globalnego handlu e-commerce.
Według ekspertów PwC już w 2018 r. rynek e-commerce będzie warty ponad 6 mld złotych,Poczta Polska chce do 2021 roku stworzyć nową architekturę sieci logistycznej, przystosowaną do zwiększającego się wolumenu paczek. Najważniejszym jej elementem będzie zlokalizowany w centralnej Polsce Hub Logistyczny, obsługujący polski i międzynarodowy handel e-commerce. Na budowę nowej infrastruktury Poczta przeznaczy ok. 1 mld zł.