Nowi Klienci Banku Pocztowego mają teraz, dzięki technologii wideoweryfikacji, możliwość uzyskania bez wychodzenia z domu kredytu od 300 zł do 4500 zł. Oferta „Kredyt przez telefon” to kolejna propozycja w portfolio Banku będąca odpowiedzią na spowodowany pandemią i potrzebą minimalizowania kontaktów międzyludzkich, trend digitalizacji usług finansowych. Wprowadzenie wideoweryfikacji to kolejny krok w realizacji strategicznych celów banku – w tym wzrostu cyfryzacji obsługi Klienta.
Bank Pocztowy wprowadził do swojej oferty „Kredyt przez telefon” przy wykorzystaniu wideoweryfikacji. Rozwiązanie przygotowane z myślą o nowych Klientach, pozwala im uzyskać do 4500 zł na okres nawet 5 lat bez wychodzenia z domu. Wniosek kredytowy składany jest podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem, a potwierdzenie tożsamości Klienta odbywa się dzięki wideoweryfikacji, za pośrednictwem specjalnej aplikacji Pocztowy na Selfie wykorzystującej biometryczną analizę twarzy. Cały proces kredytowy przebiega całkowicie zdalnie – bez potrzeby fizycznego dopełniania jakichkolwiek formalności. Z oferty mogą skorzystać także obecni Klienci Banku – w ich przypadku proces przebiega także zdalnie, jednak już bez konieczności wideoweryfikacji. Klienci korzystający już z usług Banku mogą uzyskać finansowanie w wysokości do 50 000 zł.
Przy wdrażaniu technologii wideoweryfikacji w procesie kredytowym Bank Pocztowy współpracował z konsorcjum składającym się z firm Digital Gateways, Autenti i Identt.
– Pandemia pokazała wszystkim, jak bardzo istotna i pomocna jest digitalizacja oraz korzystanie z technologii informatycznych w codziennym życiu. W naszej ofercie jest coraz więcej rozwiązań, które czerpią z najnowszych technologii – wystarczy wspomnieć chociażby o możliwości identyfikacji za pomocą technologii Face ID, chat-botach ułatwiających telefoniczną obsługę naszych klientów czy karcie biometrycznej, która właśnie trafiła do Klientów instytucjonalnych Banku Pocztowego – jako pierwszych w Polsce. Teraz uruchamiamy wideoweryfikację, która ułatwi Polakom zdobycie nowego finansowania bez względu na miejsce, w którym się znajdują. Mam nadzieję, że w ten sposób wspieramy także osoby do tej pory wykluczone z możliwości łatwego dostępu do dodatkowej gotówki, która może w tych trudnych czasach wspomóc domowy budżet – mówi Marcin Ledworowski, Członek Zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Biznes oraz IT.
– Biometryczna analiza twarzy zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo całego procesu. Klient ma pewność, że nikt nie weźmie kredytu na jego nazwisko korzystając np. z podrobionego czy skradzionego dowodu osobistego. Aby skorzystać z oferty „Kredyt przez telefon” w Banku Pocztowym wystarczy złożyć wniosek kredytowy za pośrednictwem dedykowanego numeru Infolinii. W trakcie rozmowy telefonicznej konsultant przeanalizuje zdolność kredytową, a klient otrzyma sms z kodem weryfikacyjnym potrzebnym do uruchomienia aplikacji mobilnej służącej do wideoweryfikacji tożsamości Klienta z wykorzystaniem biometrii – dodaje Sylwia Kosidło, Dyrektor Departamentu Bankowości Cyfrowej i Usług Płatniczych Banku Pocztowego.
W przypadku uzyskania pozytywnej decyzji kredytowej wszystkie dokumenty zostaną przesłane do tej samej dedykowanej aplikacji, za pomocą której możliwe będzie szybkie i bezpieczne podpisanie umowy kredytowej z użyciem podpisu elektronicznego – czyli użycia przycisku „Potwierdź” – oraz kodu SMS. Na podpisanie dokumentów w aplikacji klient ma 72h. Środki zostaną przekazane bezpośrednio na konto najbliższą sesją Elixir.