SMS z informacją o opóźnionym samolocie, pogodą w docelowym miejscu podróży, czy o dodatkowych atrakcjach, których można tam się spodziewać, to strzał w dziesiątkę. Jak firmy z branży turystycznej pomagają swoim klientom lepiej odpoczywać dzięki wysyłaniu im odpowiednich wiadomości tekstowych? Budzik nie zadzwonił. Trzeba czym prędzej brać walizkę, zamawiać taksówkę, przedrzeć się przez check-in i z ledwo bijącym sercem usiąść w samolotowym fotelu.
Tylko… gdzie jest Kevin? Historie podróży znane z filmów często nie są tym czego chciałoby się doświadczyć na własnej skórze. Jednak nie jest potrzebny żaden kataklizm – nawet proste rzeczy są w stanie wyprowadzić z równowagi, kiedy chce się w końcu odpocząć. Coraz lepiej rozumieją to firmy z branży turystycznej. W czasach, gdy coraz częściej zasypiamy z telefonem przy poduszce, obudzić może nas dźwięk SMS-a z informacją o zbliżającym się za parę godzin odlocie. Czego jeszcze turyści mogą dowiedzieć się ze zwykłego SMS-a?
Turysta oczekuje wygody
Turysta lubi być dopieszczony – niezależnie od tego czy planuje all inclusive w Hurghadzie, pobyt w hotelu Delfin w Krynicy Morskiej, czy przedzieranie się z maczetą przez amazońską dżunglę. Potrzeby, których doświadczy można przewidzieć. Wie to każdy, kto denerwował się z powodu 547- minutowego opóźnienia pociągu lub konieczności nocowania na lotnisku. Jasne komunikaty od firm, które organizują podróż dają komfort psychiczny, którego spodziewamy się na wakacjach. Dlatego amerykańskie linie lotnicze Southwest Airlines postanowiły dać pasażerom cenną wiedzę, zanim zdenerwowani wykręcą numer infolinii. Przewoźnik przekazywał wszelkie informacje związane z lotami SMS-em – o tym, że samolot zbliża się do lotniska lub ma opóźnienie, a także o tym, że bramka odprawy się zmieniła. Uspokojeni podróżni wiedzieli co się dzieje i z większym spokojem przyjmowali nawet negatywne dla nich informacje.
– Ilekroć stajemy na peronie dworca lub w hali odlotów zadajemy sobie pytanie – czy będą opóźnienia? SMS może doskonale pomóc w takiej sytuacji, zwłaszcza, że zakup biletu zwykle wiąże się z podaniem swojego numeru telefonu. Szybki komunikat pozwoli podróżnym na lepsze zaplanowanie sobie czasu. To jednak nie jedyna możliwość. W branży turystycznej za pomocą SMS-a mogą być przekazywane informacje czy realizowane kampanie promocyjne – sky is the limit – Andrzej Ogonowski, PR & Brand Manager SMSAPI
Nuda na urlopie
Kolejny drink, choćby i najlepszy, to jeżeli konsumowany piąty dzień z rzędu potrafi przestać zachwycać. Powolne scrollowanie ekranu w poszukiwaniu ciekawszych wrażeń w czasie urlopu również nie daje rezultatu. Problem nudy podczas wakacyjnego wyjazdu postanowili rozwiązać właściciele hoteli i kasyn w Las Vegas. Żeby rozruszać trochę swoich klientów postanowili co jakiś czas przesyłać im wiadomości tekstowe o specjalnych promocjach. Turyści z entuzjazmem przyjęli pomysły na tańsze obiady w hotelowej restauracji oraz sugestie występów artystycznych. SMS stał się dla nich dodatkowym benefitem podczas wyjazdu, który wybawił ich od nudy powtarzalnych czynności.
Rockowy SMS
Interakcje z klientami-turystami w mobile to także szansa dla marek takich jak Hard Rock Cafe. Sieć jest obecna w wielu miastach na całym świecie, a unikalność muzycznych eksponatów, które się w nich znajdują może mieć wartość turystyczną. Pomysł był prosty – zapraszać za pomocą SMS-a dotychczasowych klientów sieci do odwiedzenia Hard Rock Cafe w innych miastach, np. podczas ich urlopów. Gdy znajdowali się w mieście, w którym działała sieć, dostawali automatyczne zaproszenie do odwiedzenie lokalu.
Szybka zmiana planów
Zwykle harmonogram zorganizowanego wyjazdu jest ustalany z dużym wyprzedzeniem. Plany mają jednak to do siebie, że lubią się zmieniać, gdy np. zamiast słońca ma pojawić się deszcz. Wtedy turyści z SMS-a dowiedzą się, że wieczór zamiast na plaży, spędzą w lokalnym klubie. Wiadomość tekstowa pomoże także w realizowaniu spontanicznych pomysłów, na które wpadną organizatorzy i uczestnicy.
Branża turystyczna daje nieograniczone możliwości komunikacji SMS-owej z klientami w mniej zobowiązującej, ale wciąż wartościowej formie. Turysta, który spotka się z marką, w szczególności w sytuacji, gdy ta pomoże mu lepiej wypocząć, z pewnością będzie o tym pamiętał i chętniej wejdzie z nią w kontakt w przyszłości. Nawet jeżeli otrzymał “tylko” SMS-a z informacją o pogodzie.