czwartek, 31 października, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Polacy boją się być offline

    Zobacz również

    Badanie przeprowadzone z myślą o wprowadzeniu na rynek aparatu Samsung NX300 pokazuje, że Polacy zapadli na „lęk przed byciem offline”. Co miesiąc Polacy robią blisko 2 miliardy zdjęć. Aż 10% z nich jest udostępnianych w 60 sekund od zrobienia.
    Ankietowani przyznają, że odczuwają potrzebę udostępnienia swoich zdjęć w serwisach społecznościowych w ciągu minuty od ich zrobienia. Kolejne 64% naszych rodaków umieszcza w sieci zrobione przez siebie zdjęcia w ciągu tygodnia od ich wykonania.

    - Reklama -

    Co trzeci przyznaje także, że motywacją do zrobienia zdjęć jest chęć pokazania ich w Internecie.

    Samsung jest zdania, że obecnie cierpimy na FOLO (skrót od angielskiego zwrotu „fear of living offline”, czyli lęk przed byciem offline), które zastąpiło FOMO („fear of missing out” – lęk przed przegapieniem). Ludzie w coraz większym stopniu odczuwają potrzebę błyskawicznego udostępniania zdjęć pokazujących ich życie codzienne.

    Celem przeprowadzonego przez Samsung badania, którym objęto 3000 osób, było rozpoznanie dominujących trendów w dziedzinie robienia i udostępniania zdjęć. Jak pokazują wyniki, także Polacy uwielbiają dzielić się swoim życiem za pośrednictwem fotografii udostępnianych online – powiedział Olaf Krynicki z Samsung Electronics Polska.

    Według statystycznego ankietowanego z grupy wiekowej 18-24, najwdzięczniejszym obiektem do sfotografowania jest on sam. Autora pozującego w pojedynkę zobaczymy na 31,3 % fotografii zrobionych przez osoby w tym wieku. Kobiety robią łącznie więcej „autofotek” niż mężczyźni. Jednym z najbardziej zaskakujących wniosków jest to, że Polki znacznie częściej wyrażają uczucia wobec swoich czworonożnych przyjaciół i robią im blisko dwukrotnie więcej zdjęć (11%) niż Polacy (6%).

    Jednocześnie im więcej zdjęć udostępniamy online, tym bardziej oczywiste staje się wymieranie albumów ze zdjęciami – jedynie co trzeci ankietowany w dalszym ciągu korzysta z tej formy przechowywania swoich wspomnień, podczas gdy 63% respondentów woli przechowywać swoje zdjęcia na Facebooku. Młodsze pokolenie w jeszcze mniejszym stopniu korzysta z tradycyjnych form gromadzenia fotografii. Zaledwie 20% osób w wieku od 18 do 24 lat kiedykolwiek korzystało z albumu. Co ciekawe, ich śladem idą także osoby starsze – na Facebooku swoje zdjęcia umieszcza prawie połowa (49%) ankietowanych z grupy 55+.

    Mimo tak wielkiej pasji do dzielenia się zdjęciami, znaczna ich część nigdy nie opuszcza aparatu. Część respondentów uważa, że przesyłanie zdjęć jest czynnością czasochłonną i skomplikowaną, w wyniku czego 22% fotografii nigdy nie trafia do Internetu.

    W Wielkiej Brytanii trend znany jako FOLO jest widoczny coraz wyraźniej. Nigdy wcześniej nie robiliśmy tak wielu zdjęć, a skoro ponad 91% dorosłych regularnie korzysta z sieci społecznościowych, to nic dziwnego, że zrobione fotografie chcemy od razu udostępnić innym. Mając to na uwadze Samsung stworzył aparat NX300, którego sercem jest łączność Wi-Fi, pozwalająca użytkownikowi robić, edytować i udostępniać piękne fotografie jeszcze szybciej, niż kiedykolwiek wcześniej – powiedział Malcolm Andre, który w firmie Samsung odpowiada za europejski rynek produktów fotografii cyfrowej.

    ŹródłoSamsung
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Garmin ogłasza wyniki za trzeci kwartał 2024 r.

    Spółka Garmin Ltd. (NYSE: GRMN) ogłosiła dziś wyniki za trzeci kwartał zakończony 28 września 2024 r. Najważniejsze wydarzenia w...